Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFunBeat med sladd
You need to log in to create posts and topics.

Härlig slutsats!
Du fick till en snygg loop där!
Genom att reagera när någon talar nedsättande om kvinnor som grupp så bevisar jag att ditt påstående är sant?
Om inte annat skulle det kunna vara ett bra sätt att få "rätt" i sin diskussion, nu tillhör doc

(t+) AT

TMB.

AT echo ... Kerstin echo ...

Undrar om det är för att 12-åringar inte är förblindade av könskampen som de ibland förstår mer och har ett öppnare sinne än många andra.
Som att t ex en skämtsam formulering som "For every male action there is a female overreaction" har en sann betydelse

Fredrik N - Meh... Så du menar att för att ditt skämt ska sluta vara roligt, bör "females" (kvinnor på svenska, men ditt skämt var ju på engelska) inte bli provocerade av det?

Tycker hela argumentationen verkar vara lite långsökt, men jag har kanske dru

@ Fredrik

Jadu, det är ju så alla strukturella skillnader bortförklaras...

Fredrik: Nu har jag druckit kaffe och förstod vad du menade. Fast det känns taskigt att säga att man överreagerar på "skämtet" om man känner sig provocerad. Det är nästan lite som "Kejsarens nya kläder": De som inte ser kläderna är korkade. De kvinnor som

Jenny,
Då är jag förmodligen taskig. Och du har kanske inte alls missförstått.
Att någon alls reagerar över att en del av en grupp påstås ha lätt för något så harmlöst som att överreagera är aningen löjeväckande. Blir man provocerad av något så simpelt så

Fredrik, det är en väldig skillnad på enstaka skämt och tröttsamma upprepningar utan minsta överraskning, inser du skillnaden? Har du testat att vända på "skämtet"? Eller stoppa in andra grupper?
Det finns också skämt av den typen att det är helt OK om k

@Fredrik: Ja, det beror helt klart på hur mycket man lägger in i ordet "överreagera"... För mig betyder det "nästan" att jag inte har rätt till min reaktion och jag blir aldrig särskilt glad när folk säger att jag inte får KÄNNA på ett visst sätt. Det kän