Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 10:37Ll L och Jenny,
Som jag har förklarat, och som borde framgått även utan förklaring, försökte jag inte alls skämta genom att återge vad sonen sagt. Varför slänga in ett slumpmässigt skämt i ett seriöst inlägg? Det var en illustration till det övriga jag sk
Ll L och Jenny,
Som jag har förklarat, och som borde framgått även utan förklaring, försökte jag inte alls skämta genom att återge vad sonen sagt. Varför slänga in ett slumpmässigt skämt i ett seriöst inlägg? Det var en illustration till det övriga jag sk
Quote from Elias Engqvist on 27 March 2013, 10:51Jag skulle säga att som ordvits, som en parafras på fysiklagar och den chauvinistiska synen på kvinnor var den fyndig.
Men det finns mängder av såna (möjliga) vitsar som man håller inne med för att de förlöjligar en grupp människor (etnicitet, kön, reli
Jag skulle säga att som ordvits, som en parafras på fysiklagar och den chauvinistiska synen på kvinnor var den fyndig.
Men det finns mängder av såna (möjliga) vitsar som man håller inne med för att de förlöjligar en grupp människor (etnicitet, kön, reli
Quote from Catharina Brattlin on 27 March 2013, 10:55Jag känner mig ytterst okvinnlig som förstod andemningen i Fredriks sons uttalande utan närmare förklaring.
Som jag ser på det - jag är vuxen och ansvarar själv för mina reaktioner på saker och ting.
Jag har också två val. Antingen väljer jag att känna
Jag känner mig ytterst okvinnlig som förstod andemningen i Fredriks sons uttalande utan närmare förklaring.
Som jag ser på det - jag är vuxen och ansvarar själv för mina reaktioner på saker och ting.
Jag har också två val. Antingen väljer jag att känna
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 11:04"Det var en illustration till det övriga jag skrev i samma inlägg, det om att man inte kan göra den enskildes reaktion till rättesnöre för vad som är kränkande eftersom det alltid finns någon som överreagerar på vad andra säger och skriver."
Jag kan håll
"Det var en illustration till det övriga jag skrev i samma inlägg, det om att man inte kan göra den enskildes reaktion till rättesnöre för vad som är kränkande eftersom det alltid finns någon som överreagerar på vad andra säger och skriver."
Jag kan håll
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 12:14@ Christer (t+)
@ Christer (t+)
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 21:47Fredrik - jag var med dig i ditt inlägg tills den sista biten där du plötsligt drog in kön i det hela och "pekade ut" halva sveriges befolkning som vardande de som överreagerar. I kombination med att det var ett barn som sagt det så blev jag provocerad ja
Fredrik - jag var med dig i ditt inlägg tills den sista biten där du plötsligt drog in kön i det hela och "pekade ut" halva sveriges befolkning som vardande de som överreagerar. I kombination med att det var ett barn som sagt det så blev jag provocerad ja
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 22:14Drev?
En person som (bara) skriver elaka off-topic personangrepp i åtskilliga trådar, och i stort sett aldrig skriver on-topic inlägg med innehåll blir tillsagd gång efter gång, utan ändring, och till sist (äntligen) utslängd, det är ett drev?Och ignor
Drev?
En person som (bara) skriver elaka off-topic personangrepp i åtskilliga trådar, och i stort sett aldrig skriver on-topic inlägg med innehåll blir tillsagd gång efter gång, utan ändring, och till sist (äntligen) utslängd, det är ett drev?
Och ignor
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 22:18Hur får ni det till mobbning?
Nu är jag alldeles för dåligt insatt i det hela (tyckte överlag att den typen av tjafsiga diskussioner var tråkiga att läsa och gick ur grupperna i stället), men kan man se det så att de underlättade för sig själva att inte
Hur får ni det till mobbning?
Nu är jag alldeles för dåligt insatt i det hela (tyckte överlag att den typen av tjafsiga diskussioner var tråkiga att läsa och gick ur grupperna i stället), men kan man se det så att de underlättade för sig själva att inte
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 09:08Att peka ut ett filter som ett filter mot en enskild person, ja det tycker jag är en aning obehagligt. Däremot varsågod och sätt upp filter, men att skriva att det speciellt är för att ta bort en deltagare ...
Däremot började jag fundera på olika retori
Att peka ut ett filter som ett filter mot en enskild person, ja det tycker jag är en aning obehagligt. Däremot varsågod och sätt upp filter, men att skriva att det speciellt är för att ta bort en deltagare ...
Däremot började jag fundera på olika retori
Quote from Funbeat user on 28 March 2013, 09:24Ling Ling: Menar du att de som filtrerade bort hans inlägg även kritiserade honom öppet i forumet eller fortsatte de bara att prata om diskussionsämnena?
Edit: förtydligande
Ling Ling: Menar du att de som filtrerade bort hans inlägg även kritiserade honom öppet i forumet eller fortsatte de bara att prata om diskussionsämnena?
Edit: förtydligande