Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFunBeat Vinter Aquathlon Utmaning …
You need to log in to create posts and topics.

Jag simmade 1500 igår.
Tiden 25:20 är jag mycket missnöjd med.
Dum som jag är så simmade jag utan att kolla på klockan och det straffade sig genom att jag inte var speciellt trött när jag var klar.

Nu ligger du förra mig med 16s!! Mitt mål är fortfarande under 25 för löpning men det hjälpa mig flytta upp bara 2 platser. Väldigt jämnt från 6-13 tycker jag.

Ska var rolig att kolla på alla siffor på söndag

Jonas, du kan helt klart bättre än så. Gör om gör rätt! Men inte för bra så du går om mig 😉

Om någon kan tänka sig att vara hundvakt imorgon så gör jag ett nytt försök.
Annars väntar jag på utesäsongen och nya utmaningar!

BTW. Visst kör väl båda ni ovan i kortbana?
Här i Göteborg så tävlar man i 50m-bassäng! (H)

oj Jonas, då kan jag skriver ner din tid till 24:30.

är det flera som har simmat i en 50m bassäng? då kan jag konvertera era tider också. jag är med på en postal tävling och då alla som simma 25m ska konvertera upp till 50m så konvertering är inget nytt

Det är lite knasigt med konvertering även om jag förstår att ni simmare är snabbare i 25a.

För egen del tror jag det blir ganska lika tider eftersom jag är halvdålig på att vända och tappar rytmen i simningen.

Om man inte voltvänder så borde det gå snabbare att simma i 50m bässäng?

Jag har simmat mina 1500:ingar i 50:an senaste tre gångerna. Men i 25:a går det väl lite fortare? Voltvändning är givetvis inkluderat, allt annat vore tidsödande.

Ryan har du någon tabell som man kan omvandla 50 m tider till 25 m tider?

http://www.swimmingworldmagazine.com/results/conversions.asp

Typiskt! Siste dag att springa och det är 1-2 grader och snö i Växjö. Vi få ser om jag lyckas att koppa några sekunder idag