Quote from Funbeat user on 31 October 2012, 13:57Jag tror inte att man kommer runt problemet med en sluten grupp i långa loppet. För de som inte vill se vissa användares inlägg rekommenderar jag ovan nämnda filter. Då kan ju var och en välja själv.
Jag tror inte att man kommer runt problemet med en sluten grupp i långa loppet. För de som inte vill se vissa användares inlägg rekommenderar jag ovan nämnda filter. Då kan ju var och en välja själv.
Quote from Rasmus Olsson on 31 October 2012, 14:03Varför ska jag installera speciella filter för att fortsätta läsa intressanta trådar? Då är ju alternativet att inte läsa alls, och då är vi inne på det Raymond varnar för, färre deltagare och tunnare debatt. Vill vi ha det?
Varför ska jag installera speciella filter för att fortsätta läsa intressanta trådar? Då är ju alternativet att inte läsa alls, och då är vi inne på det Raymond varnar för, färre deltagare och tunnare debatt. Vill vi ha det?
Quote from Funbeat user on 31 October 2012, 14:06Mikael F: Intressant fråga. Nu verkar det ju luta åt att fortsatt ha gruppen öppen, men som en del i beslutet är det bra att fundera på detta.
T ex upprepade personangrepp tycker inte jag är OK, men jag är klart medveten om att det lätt blir svåra gränsd
Mikael F: Intressant fråga. Nu verkar det ju luta åt att fortsatt ha gruppen öppen, men som en del i beslutet är det bra att fundera på detta.
T ex upprepade personangrepp tycker inte jag är OK, men jag är klart medveten om att det lätt blir svåra gränsd
Quote from Funbeat user on 31 October 2012, 14:16Raymond,
Personangrepp strider idag mot användarvillkoren, de behöver inte ens vara upprepade. Att göra det förbjudna mer förbjudet känns märkligt.Så kraven för den slutna gruppen bör ju vara något annat än de som redan gäller för Funbeat och jag undrar
Raymond,
Personangrepp strider idag mot användarvillkoren, de behöver inte ens vara upprepade. Att göra det förbjudna mer förbjudet känns märkligt.
Så kraven för den slutna gruppen bör ju vara något annat än de som redan gäller för Funbeat och jag undrar
Quote from Funbeat user on 31 October 2012, 14:24Då kanske det är just de allmänna FunBeat-villkoren som gäller? Det verkar ju hittills inte som om Olle eller någon annan har stängt av så värst många, utom möjligen de som smygannonserar i forumen eller som skickar PM med tveksamt innehåll till andra med
Då kanske det är just de allmänna FunBeat-villkoren som gäller? Det verkar ju hittills inte som om Olle eller någon annan har stängt av så värst många, utom möjligen de som smygannonserar i forumen eller som skickar PM med tveksamt innehåll till andra med
Quote from Funbeat user on 31 October 2012, 14:31Det är väl inte svårare än att de som vill diskutera cykel i en sluten grupp gör det och vi andra fortsätter här. Eller?
Det är väl inte svårare än att de som vill diskutera cykel i en sluten grupp gör det och vi andra fortsätter här. Eller?
Quote from Funbeat user on 31 October 2012, 14:32Tror också att de allmänna Funbeatvillkoren är tillräckliga. Problemet är väl snarare att de inte efterföljs, kanske för att moderatorerna är för få/har för få verktyg till sitt förfogande.
All cred till dig Raymond för att du lyfter frågan om hur tonläg
Tror också att de allmänna Funbeatvillkoren är tillräckliga. Problemet är väl snarare att de inte efterföljs, kanske för att moderatorerna är för få/har för få verktyg till sitt förfogande.
All cred till dig Raymond för att du lyfter frågan om hur tonläg
Quote from Rasmus Olsson on 31 October 2012, 14:36Av er som upplever att en del har gått till personangrepp, har ni mejlat Olle på Funbeat? Han är väl den ende som kan stänga någons konto helt. För förstår jag Raymond rätt, kan han bara ta bort en person ur en grupp, men vederbörande kan återansluta sena
Av er som upplever att en del har gått till personangrepp, har ni mejlat Olle på Funbeat? Han är väl den ende som kan stänga någons konto helt. För förstår jag Raymond rätt, kan han bara ta bort en person ur en grupp, men vederbörande kan återansluta sena
Quote from Funbeat user on 31 October 2012, 14:40För övrigt måste jag gå emot påståendet att frågeställare i den här gruppen får räkna med att bli tilltvålade och avnäpsta om de ställer "dumma" frågor. Jag vågar N Ä S T A N hävda att det har inte skett. Med förbehållet att jag inte har läst precis allt
För övrigt måste jag gå emot påståendet att frågeställare i den här gruppen får räkna med att bli tilltvålade och avnäpsta om de ställer "dumma" frågor. Jag vågar N Ä S T A N hävda att det har inte skett. Med förbehållet att jag inte har läst precis allt
Quote from Funbeat user on 31 October 2012, 14:51Inte för att jag bryr mig speciellt men varför göra den här gruppen sluten. Starta en ny sluten grupp istället för att göra om den nuvarande. Då får ni rodda som ni själva vill i den.
Inte för att jag bryr mig speciellt men varför göra den här gruppen sluten. Starta en ny sluten grupp istället för att göra om den nuvarande. Då får ni rodda som ni själva vill i den.