Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Men... polis/brand står enligt kartan efter startgrupp 2. Så det borde inte vara nåt problem att starta snäppet bakom 1A.

Just det...de gjorde de på kartan förra året också, men skillnaden i år är att de har en egen starttid. Men istället verkar de ha fyllt på grupp 1B och 2 så de är rejält stora, 3000 i varje, att jämföra med 800 i 1A

Men längst fram i 1B så skall det ordna sig 😀

oh. Ja de kanske blev tvungna till att öka grupperns så mycket när de blev generösare med seedningskriterier på resultat från andra lopp.

Tja... man har ju inga skidor och stavar att hålla reda på eller valla fel och dessutom kan det inte bli lika tvärstopp som i VL-starten... det fixar sig nog. 🙂

Faktum är att i första svängen in i Slottskogen så blev det så trångt (trots att det är rejält brett där) att jag gick i ett tiotal meter innan det segade igång långsamt igen...och det var ifrån just 1B. Men visst det lossnade ju snart.

Då hade jag motsa

1B yes måste klarat det precis ngn som vet gänsen?

Anders S: då hade vi samma taktik med samma resultat jag fick oxå gå en liten bit.

Vänta en halvtimme så trafikstockningarna lättar sedan kan ni springa hela vägen.

Startade i grupp 8 förra åreet men hade inga större problem. Nu blir det grupp 4 i år. Visst fick man ta det lite lugnt och kryssa lite. Men är det inte lite det som är charmen men att springa ett lopp.