Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninggöteborgsvarvets seedningsregler
You need to log in to create posts and topics.

Fick svar från varvet, min tid på Sylvesterloppet (10 km, bitvis i snömodd men ändå väldigt platt) på 42:32 motsvarar seedningstid 1:34:51 (faktor 2,23), och gränsen för grupp 1B är 1:36:00.

De kunde dock inte garantera något, grupperna görs klara i apr

"Vi har noterat ditt inskickade resultat och kommer att ta hänsyn till detta då vi gör seedningen till GöteborgsVarvet 2011. Du kommer att placeras i en startgrupp baserad på denna tid. Startgrupperna blir klara i månadsskiftet april/maj och innan dess ve

Ja, de är ju inte dumma 😉

Hur menar ni, det är väl bra att de är tydliga? Jämflr gärna med Lidingöloppets lilla kaos.

tror inte det var mig du frågade, men om det är så så syftade jag bara på att de vill ha så många deltagare som möjligt i seedningsloppet =)

Noterar att jag har exakt samma tid på milen som Therese. Håller tummarna för oss bägge (t+)

Alex: (t+) Vår tid slår vi i år 😉

Magnus, angående ditt svar från varvet, skrev de verkligen att omvandlingsfaktorn för Sylvesterloppet var 2,23?

På sidan för seedningsregler står omvandlingsfaktor 2,45 för 10km-seedningsloppet på Kanarieöarna och 2,3 för kvartsmaraseedningsloppet.

Jag

Nej, det skrev att min tid motsvarade en viss seedningstid. Jag tog mig friheten att utföra divisionen själv. 🙂

"Vi har noterat ditt inskickade resultat och kommer att ta hänsyn till detta då vi gör seedningen till GöteborgsVarvet 2011. Du kommer att p

Ok!
Vi får se vilken startgrupp vi hamnar i.

Man lär ju i vilket fall som helst placeras i den grupp man förtjänar. 🙂