Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninggöteborgsvarvets seedningsregler
You need to log in to create posts and topics.

Du har alltså inte läst de andra trådarna om seedning till varvet? Okej, det förklarar en del.

Jaha, du spelar move-the-goalpost-leken. Jaja, kör hårt.

OK, jag spelar med, för skojs skull. Kan du tala om vad du lärt från andra trådar här, som är fakta om Göteborgsvarvet 2011 och dess seedningsregler och som inte finns på Göteborgsvarvets hemsida o

Jag förstår inte vad du är ute efter, Sven. Jag har lärt mig saker om seedning till Varvet som jag inte fick svar på varken per mail eller via deras hemsida. Är detta så svårbegripligt?

Om du bara vill gå efter Varvets hemsida, så varsegod. Inga problem

Du har påstått att det på funbeat finns bättre information om Göteborgsvarvet 2011 och dess seedningsregler än vad GV själva meddelat. Jag påstår att det inte kan vara så(*) eftersom inte ens arrangören kan säga mer i dagsläget än vad som står på deras he

Tyvärr är ju just seedning till Göteborgsvarvet behäftat med en hel del spekulationsutrymme också, så nog finns det skäl att fråga på ett forum som detta hur seedningen brukar utfalla rent praktiskt.

Jag skulle nog säga att det är ett jävla lotteri från

Erik, det där fattar jag inte alls. Om du missade att skicka in din seedningstid från det andra loppet innan det datum som gäller så får du ju skylla dig själv (sedan kan man tycka att de borde vara mer pragmatiska när det gäller så pass bra tider som änd

@ G-man:
Kanske uttryckte mig oklart. Jag missade inte att skicka in tiden för seedning. Först ringde jag i god tid innan anmälningstiden gick ut, för det var lite diffusa angivelser vad som gällde då från andra lopp. Efter de till synes klara beskeden pe

Nu du Sven, nu finns det mer information på GV:s hemsida. 🙂

För att hamna i grupp Elit-1B måste man under 40 minuter på deras seedningslopp på Fuerteventura (10 km). Man kan anta - men bara anta, Sven! - att detsamma gäller för andra millopp.

Det där protektonistiska som någon beskrev är inget som är unikt för gv. Även vasaloppet övervärderar sina egna lopp. De är lite öppnare med sina tider,men oftast hamnar man ett led längre fram på vasaloppet och deras tävlingar än på övriga långlopp.

Det märkliga tycker jag är att GV nedvärderar sitt egna millopp, att springa milen på 40 min är väl bra mycket svårare än GV på 1:36?