Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 17:00Nu har jag kört 4 pass olika pass och barometern har stämt lika dåligt varje gång. Har gjort hard reset och låtit den ligga en bra stund för att den ska kunna kalibrera sig men inget hjälper. Värst är lutningsfunktion som hoppar mellan -3-4 % till + 3-4 %
Nu har jag kört 4 pass olika pass och barometern har stämt lika dåligt varje gång. Har gjort hard reset och låtit den ligga en bra stund för att den ska kunna kalibrera sig men inget hjälper. Värst är lutningsfunktion som hoppar mellan -3-4 % till + 3-4 %
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 20:52Jag är nog mest intresserad av simfunktionen. Någon som testat?
Sämre på höjdmätning än 310:an? Borde man inte kunna använda GPS:en för höjd istället för barometern? Då borde den åtminstone vara lika dålig...
Hur funkar Garmins cykeldatorer, eller har
Jag är nog mest intresserad av simfunktionen. Någon som testat?
Sämre på höjdmätning än 310:an? Borde man inte kunna använda GPS:en för höjd istället för barometern? Då borde den åtminstone vara lika dålig...
Hur funkar Garmins cykeldatorer, eller har
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 22:09Slår du på elevation correction med 910:an lär inte resultatet bli sämre än 310:an. Överhuvudtaget är nog elevation correction förmodligen ofta mest rimlig när du rör dig längs vägar eftersom de bygger på inmätt kartdata.
Är du ute i terrängen gissar jag
Slår du på elevation correction med 910:an lär inte resultatet bli sämre än 310:an. Överhuvudtaget är nog elevation correction förmodligen ofta mest rimlig när du rör dig längs vägar eftersom de bygger på inmätt kartdata.
Är du ute i terrängen gissar jag
Quote from Funbeat user on 22 January 2012, 22:19stämmer tyvärr inte alltid, ibland funkade det med elevation correction i efterhand men ibland blev det ännu större fel med 910. Hur som helst vill jag kunna se det i realtid annars hade jag nöjt mig med 310. Dom marknadsför den dessutom som att man kan s
stämmer tyvärr inte alltid, ibland funkade det med elevation correction i efterhand men ibland blev det ännu större fel med 910. Hur som helst vill jag kunna se det i realtid annars hade jag nöjt mig med 310. Dom marknadsför den dessutom som att man kan s
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 08:39Som du säger får man hoppas på en uppdatering.
Det finns lite anledningar till att jag avvaktar med att köpa en och nöjer mig med 310:an så länge.
Som du säger får man hoppas på en uppdatering.
Det finns lite anledningar till att jag avvaktar med att köpa en och nöjer mig med 310:an så länge.
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 13:14En gissning är att det är autokalibreringen som ställer till det, över tid lär den bli rätt, men eftersom GPS-höjd i allmänhet är så kass, i synnerhet på våra breddgrader tar det förmodligen lång tid.
Har du testat att göra en manuell kalibrering med spa
En gissning är att det är autokalibreringen som ställer till det, över tid lär den bli rätt, men eftersom GPS-höjd i allmänhet är så kass, i synnerhet på våra breddgrader tar det förmodligen lång tid.
Har du testat att göra en manuell kalibrering med spa
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 17:05Hmmm.... För mig är det just barometrisk höjdmätning i kombination med övriga Garminfunktioner som är det som gör att jag vill köpa 910XT. Funkar inte den blir det inget köp.
Hmmm.... För mig är det just barometrisk höjdmätning i kombination med övriga Garminfunktioner som är det som gör att jag vill köpa 910XT. Funkar inte den blir det inget köp.
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 20:03Ingen som har tex Garmin Edge 500 ? Den har också barometrisk höjdmätare.
Är den lika kass?
Ingen som har tex Garmin Edge 500 ? Den har också barometrisk höjdmätare.
Är den lika kass?
Quote from Funbeat user on 12 February 2012, 18:44Använt min garmin 910xt ett tag nu. Och jag är grymt nöjd över den. Barometriska höjdmätaren funkar bra tycker jag. Beror dock hur noga man är. Sprang 22km med den och då diffade det 4 meter i höjd när jag kom tillbaka. Kan också bero på att lufttrycket ä
Använt min garmin 910xt ett tag nu. Och jag är grymt nöjd över den. Barometriska höjdmätaren funkar bra tycker jag. Beror dock hur noga man är. Sprang 22km med den och då diffade det 4 meter i höjd när jag kom tillbaka. Kan också bero på att lufttrycket ä
Quote from Funbeat user on 12 February 2012, 20:59Enligt Garmin själva är det ett allmänt problem med klockan att den visar fel. Dom kunde dock inte svara på när och om det kommer att lösas....kul när det var ända anledningen till att jag köpte klockan.
Start och målhöjd kan stämma hyfsat men den visar
Enligt Garmin själva är det ett allmänt problem med klockan att den visar fel. Dom kunde dock inte svara på när och om det kommer att lösas....kul när det var ända anledningen till att jag köpte klockan.
Start och målhöjd kan stämma hyfsat men den visar