Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatGarmin Connect
You need to log in to create posts and topics.

Är det till Garmin Connect du vill få in dina pass eller kommer de in där och att det är till Funbeat som det strular?

Om de ligger på Garmin Connect (GC) och du inte får över dem till Funbeat så kan du exportera passen i GC som tcx-filer och sedan impor

Fick plötsligt över ett pass igen! Hämtade manuellt även om jag kan aktivera automatisk hämtning (Premium). Har nu en idé om vad problemet är. Den här gången var jag nämligen INTE inloggad på Garmin Connect sajten. Jag lät Garmin Express på datorn synka

Som sagts i de här trådarna många gånger tidigare - importen till Funbeat sker med samma data som sker in till Garmin Connect, typ fit-filen från ditt device. Inga efterbearbetningar på Garmin Connect kommer vidare över till Funbeat.

Men fungerar importen även om man redigerar det som importerades in i Connect?
Jag kan leva med att exakt samma data importeras in i Funbeat. Problemet är att ingenting normalt importeras. Det sker bara då och då. Försöker se något mönster...

Jag vet att en del upplever att de har problem med att de inte får över passen från Garmin, men för mig har det alltid fungerat från dag ett (undantaget är ibland när Garmin är nere, men det får man ju ha förståelse för).

Mitt problem är snarare överföri

Jag har å andra sidan aldrig haft problem med Express. Nå, man kan inte få allt.

Ja, hur och när Express synkar över är lite oklart, men passen brukar trilla över till slut.

Min synk låg nere i några veckor ett tag och det poppade hela tiden upp att jag var tvungen att logga in på Garmin Connect på nytt. Det löstes genom att radera "

vad irriterande har en ny fick klocka och jag får bara in passet på GC men när jag går in på FB står det att "inget att hämta" ååå jag som hade hoppas på denna nya klocka... helt värdelöst system! :´

Det verkar fortfarande helt slumpmässigt med importen från Garmin Connect. Ikväll fungerade det, men annars har det knappast fungerat någon gång de senaste veckorna. Alla pass finns i Garmin Connect, men ibland så får jag svaret inget att hämta och ibland

Jag får inte ens in passen i Garmin Connect från klockan...

Visst måste man kunna hämta filerna direkt från klockan utan att gå via någon påtvingad sida som Training Center/Garmin Connect/Garmin Express?

Var hittar jag TCX-filerna eller GPX-filerna i