Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Karl: Äter den inte batterier om man gör så?

Nej för den är i powersave och då är GPS-en avstängd. Enda skillnaden är att när den "väcks" upp tror den att den fortfarande har varit igång och fortsätter ifrån där den är. Så är du på någerlunda samma ställe som där den gick i powersave så hittar den s

jag har en garmin forerunner 205 och jag är supernöjd med den!
tydlig display och bra fält med information.
Det är kanon att kunna se hastighet och distans under passets gång!

Själv fick jag en 305 i somras och det är fantastiskt kul att ha med sig på sina löparrundor, har inte jämfört den med andra. Skulle dock inte vilja använda den som klocka då den är stor och med tydlig display, vilket uppskattas då man springer och vill s

Tyvärr blev jag såklart tvääärförkyld 🙁 Så har inte fått prova min nya älskling...

appropå det där med satelitkontakt, jag har också märkt att min 305:a får kontakt snabbare om den får ligga i fred en liten stund. Lägger den alltid på en bänk, marken eller nått och försöker lägga den med antennen mot himmeln. Just när den letar efter sa

Det är bara att acceptera att det tar en liten stund att få full kontakt med satelliterna. Slå på klockan innan du börjar byta om inför passet så har du hur bra kontakt som helst när det är dags att sticka iväg.

Det funkar alldeles utmärkt att lägga den

Apropå satelliter, tänk gärna på att mottagaren sitter på den plana ytan som är vinklad under fönstret och knapparna. Jag har sett en del vänta på satelliter med händerna hängande neråt och mottagaren vänd in mot kroppen - funkar inte så bra om ni inte ha

I fönstret har jag inte tänkte på... den hittar alltså sputnikarna genom rutan? Annars gör jag lite hopp&lek på platsen när jag lagt ifrån mig klockan och den letar satteliter. Funkar också bra.

haha, vilket I-landsproblem 😀

En lite läskig grej är min 305:a ofta behåller kontakten när jag är på övervåningen hemma, alltså genom något fönster eller taket eller vad det nu är. Så sitter man still vid datorn och rör lite på armen och vips så får man veta att man har en hastighet p