Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:21Jag har en känsla av att fb ett tag faktiskt summerade delsträckorna.
Jag har en känsla av att fb ett tag faktiskt summerade delsträckorna.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:23Du menar att fb också räknade om delsträckorna förrut?
Du menar att fb också räknade om delsträckorna förrut?
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:31Summan av etapperna stämmer ju inte i nåt av programmen. Troligtvis räknar de med fler värdesiffror än sekunder, hundradelar eller ännu mer? Summan om man lägger ihop etapptiderna är 02:55:12 i GC och ST, 02:55:13 i FB.
Den näst sista "etappen" är ju en
Summan av etapperna stämmer ju inte i nåt av programmen. Troligtvis räknar de med fler värdesiffror än sekunder, hundradelar eller ännu mer? Summan om man lägger ihop etapptiderna är 02:55:12 i GC och ST, 02:55:13 i FB.
Den näst sista "etappen" är ju en
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:39Jag har inte sett att FB summerar intervallerna automagiskt, men däremot om man går in i intervallerna och redigerar så ändras totalsträckan. (Men man kan "overrida" det genom att skriva in en helt egen totalsträcka.)
Jag har inte sett att FB summerar intervallerna automagiskt, men däremot om man går in i intervallerna och redigerar så ändras totalsträckan. (Men man kan "overrida" det genom att skriva in en helt egen totalsträcka.)
Quote from Magnus Gelang on 6 February 2011, 21:43Mikael skrev: "Därmed tycker jag mig ha verifierat hur Funbeat hanterar sträckor."
Jag kanske är trög, men jag fattar inte vad du kommit fram till 😀 Hur menar du att Funbeat verifierat sträckor?
Och det där sista programmet, sport track, har ju tagit l
Mikael skrev: "Därmed tycker jag mig ha verifierat hur Funbeat hanterar sträckor."
Jag kanske är trög, men jag fattar inte vad du kommit fram till 😀 Hur menar du att Funbeat verifierat sträckor?
Och det där sista programmet, sport track, har ju tagit l
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:51Jag tycker mig ha verifierat att Funbeat gör sin egen uträkning av totalsträckan men nöjer sig med att plocka etappsträckorna direkt från klockans egen mätning.
SportTracks läser in alla positionsangivelserna och gör sin egen beräkning av löpt sträcka ut
Jag tycker mig ha verifierat att Funbeat gör sin egen uträkning av totalsträckan men nöjer sig med att plocka etappsträckorna direkt från klockans egen mätning.
SportTracks läser in alla positionsangivelserna och gör sin egen beräkning av löpt sträcka ut
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:56Observera att det är Funbeat som räknar fram den längsta totalsträckan. 500 meter längre än Garmins total. Det ger på 15 km +3% längre sträcka. Rätt mycket faktiskt.
Observera att det är Funbeat som räknar fram den längsta totalsträckan. 500 meter längre än Garmins total. Det ger på 15 km +3% längre sträcka. Rätt mycket faktiskt.
Quote from Magnus Gelang on 6 February 2011, 22:08Ah ok, tack för svar 🙂 Vad är elevation correction? Är det korrigering för höjder?
Ah ok, tack för svar 🙂 Vad är elevation correction? Är det korrigering för höjder?
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 22:26Ja, elevation correction är höjdkorrigering utifrån en referensdatabas med riktiga landskapshöjder uppmätta med laser. Det ger mycket bättre höjdangivelser än de från Garmins Forerunnerklockor.
Nackdelen med elevation correction är att datat avser den na
Ja, elevation correction är höjdkorrigering utifrån en referensdatabas med riktiga landskapshöjder uppmätta med laser. Det ger mycket bättre höjdangivelser än de från Garmins Forerunnerklockor.
Nackdelen med elevation correction är att datat avser den na
Quote from Magnus Gelang on 6 February 2011, 22:32Nej det är svårt att vara Jesus 😀
Tur att mina rundor är ganska platta då, jag tror inte såna där saker påverkar min totaldistans speciellt mycket 🙂
Nej det är svårt att vara Jesus 😀
Tur att mina rundor är ganska platta då, jag tror inte såna där saker påverkar min totaldistans speciellt mycket 🙂