Quote from Guest on 5 November 2009, 20:10Är det nån som har har nåt bra tips på mat som inte gör magen så bubblig så att säga, har varit med om flera gånger då det kluckar en massa på grund av för mycket gas i magen :@ med tillhörande magknip.
Är det nån som har har nåt bra tips på mat som inte gör magen så bubblig så att säga, har varit med om flera gånger då det kluckar en massa på grund av för mycket gas i magen :@ med tillhörande magknip.
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 20:20Testa Proviva fruktdryck!! Funkar bra för mig!
Testa Proviva fruktdryck!! Funkar bra för mig!
Quote from Catharina Brattlin on 5 November 2009, 20:21Laktosintolerant?
Laktosintolerant?
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 20:37Jag är inte lakosintolerant men mjölkprodukter kanske är gasbildande i sig jag skall försöka klura ut vad som inte passar mage eftersom det dyker upp så sporadiskt.
Proviva, baciller är säkert bra för magen men jag tror nog det är nåt jag stoppar i mig
Jag är inte lakosintolerant men mjölkprodukter kanske är gasbildande i sig jag skall försöka klura ut vad som inte passar mage eftersom det dyker upp så sporadiskt.
Proviva, baciller är säkert bra för magen men jag tror nog det är nåt jag stoppar i mig
Quote from Fredrik Närenfors on 5 November 2009, 21:24Hur vet du att du inte är laktosintolerant?
Hur vet du att du inte är laktosintolerant?
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 21:43jag har läst nånstans att när man växer upp så kan man utveckla intolerans mot laktos om du inte regelbundet äter mejeriprodukter. Du kanske har blivit?
jag har läst nånstans att när man växer upp så kan man utveckla intolerans mot laktos om du inte regelbundet äter mejeriprodukter. Du kanske har blivit?
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 21:49Håller med ovanstående. Hoppa över mjölkprodukter till att börja med eller kör laktosfritt några dagar och se om det hjälper. Ibland är det inte helt uppenbart och det kan kännas konstigt att man från att ha tryckt i sig 2 liter om dagen plötsligt inte ka
Håller med ovanstående. Hoppa över mjölkprodukter till att börja med eller kör laktosfritt några dagar och se om det hjälper. Ibland är det inte helt uppenbart och det kan kännas konstigt att man från att ha tryckt i sig 2 liter om dagen plötsligt inte ka
Quote from Catharina Brattlin on 5 November 2009, 22:09Stefan, med all respekt, men jag tror, utifrån Dina symtom, att Du har nåt tjall med nedbrytningen av laktosen. Faktiskt!
Hade jag varit Din läkare hade jag kollat det allra först.
Det görs enkelt; antingen via ett blodprov eller en sk laktosbelastning
Stefan, med all respekt, men jag tror, utifrån Dina symtom, att Du har nåt tjall med nedbrytningen av laktosen. Faktiskt!
Hade jag varit Din läkare hade jag kollat det allra först.
Det görs enkelt; antingen via ett blodprov eller en sk laktosbelastning
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 22:17Jag skulle nog fundera på om kosten innehåller för mycket eller för lite fibrer också, när laktosintoleransen uteslutits med all säkerhet (fast det låter som att det är det).
Efter det skulle jag så mycket som möjligt utesluta baljväxter, lök och alla s
Jag skulle nog fundera på om kosten innehåller för mycket eller för lite fibrer också, när laktosintoleransen uteslutits med all säkerhet (fast det låter som att det är det).
Efter det skulle jag så mycket som möjligt utesluta baljväxter, lök och alla s
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 22:34Jag är absolut ingen stordrinkare av mjölk, dricker mest vatten men det blir lite till kaffet. men nu skall jag dricka mycket mjölk så får jag se om det blir nån reaktion har inte tänkt i mjölkbanorna förut.
tack för alla råd
Jag är absolut ingen stordrinkare av mjölk, dricker mest vatten men det blir lite till kaffet. men nu skall jag dricka mycket mjölk så får jag se om det blir nån reaktion har inte tänkt i mjölkbanorna förut.
tack för alla råd