Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGas i magen
You need to log in to create posts and topics.

Jag tål lakotos i mindre mängd och kan ibland dricka ekologisk fullfet mjölk utan problem och ibland får jag hemska problem. Det har lite med mencykeln att göra för mig har jag kommit på. Ibland hjälper inte laktatenzymtabletterna då heller utan jag blir

Fokusera inte tankarna bara på laktos.

För mig ger bl.a råg motsvarande problem. Innan jag började springa hade jag ingen tanke alls på att jag var överkänslig åt det hållet. Knäckebröd och tt rågbröd är inte alls att tänka på innan ett längre pass. I b

Jag har under hela min uppväxt älskat att dricka mjölk och olika produkter av det. Är uppvuxen på oboy. Fast under de senare halvåret året har jag börjat bli otroligt illamående av nåt. Efter nån månad började jag bli irriterad, min svägerska är laktosint

Jan

Det var ett bra tips! skall vara med både vätternrundan och kalmar, och att magen är i trim är mycket viktigt. framförallt i löpningen.
Jag tar till mig av alla råd, när jag äter för mycket frukt brukar min mage bli lite körig. skall göra en matdagbo

Jag har ett jättebra knep mot gaser i magen. Helt ofarligt är det också 🙂 Kanel! Jag läste i en tidning för några år sedan om att kanel skulle ta bort gaser i magen, och tänkte att det skulle jag testa. Kanel hade jag ju alltid hemma och billigt är det

Här är en ganska så läsvärd artikel för den som kan sålla bort smygreklamen:

http://www.doktorn.com/story.asp?storyID=1576

" ...en tesked kanel i ett glas fil..." - filmjölk är bra för magen. Och mättar dessutom 🙂

Glenmorangie

Ju svårare stavning desto fetare smak...ref provsmakning på Standsted airport.;);)

Ja, Stansted kan vara svårstavat...