Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 20:21Om det är kontrollmätt tävling så är det den genaste vägen som är den kontrollmätta. Den som inte genar i kurvorna kommer att springa en längre distans än den uppgivna.
Men om det är en vanlig träningsrunda väljer jag den kortaste bekväma vägen, inte den
Om det är kontrollmätt tävling så är det den genaste vägen som är den kontrollmätta. Den som inte genar i kurvorna kommer att springa en längre distans än den uppgivna.
Men om det är en vanlig träningsrunda väljer jag den kortaste bekväma vägen, inte den
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 20:37Jag genar så myche det bara går...å likt fördjävligt så ligger distansen nånstans mellan 42 250 meter å 44 000. Innanför banmarkering är annars ett honnörsord som jag alltid lyder..!?
Jag genar så myche det bara går...å likt fördjävligt så ligger distansen nånstans mellan 42 250 meter å 44 000. Innanför banmarkering är annars ett honnörsord som jag alltid lyder..!?
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 20:39Andreas, det ligger nog något i att "tävling" mot mig kan utgöra en del av förklaringen. Som exempel kan nämnas att maken alltid genar när vi är ute och springer långpass (21,7 km), trots att syftet bara är att springa ett långpass i lugnt tempo.
Att un
Andreas, det ligger nog något i att "tävling" mot mig kan utgöra en del av förklaringen. Som exempel kan nämnas att maken alltid genar när vi är ute och springer långpass (21,7 km), trots att syftet bara är att springa ett långpass i lugnt tempo.
Att un
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 21:12Kör kjell! Eller gör inte det alls!
Kör kjell! Eller gör inte det alls!
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 21:14Jodå! Så där gjorde min man också! Min milrunda var mycket kortare om han var med. Tvärs över gräsmattor, längs väggen vid skolan etc. Om det beror på att han var man eller om en tillfällighet vill jag låta vara osagt...
Jodå! Så där gjorde min man också! Min milrunda var mycket kortare om han var med. Tvärs över gräsmattor, längs väggen vid skolan etc. Om det beror på att han var man eller om en tillfällighet vill jag låta vara osagt...
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 21:18Optimering, finns det inga incitament för att det ska vara långt så varför inte invadera gräsmattor och parker? Man har väl hållpunkter i rundan ändå? 😉
Optimering, finns det inga incitament för att det ska vara långt så varför inte invadera gräsmattor och parker? Man har väl hållpunkter i rundan ändå? 😉
Quote from Elias Engqvist on 13 June 2012, 21:31Om man är ute för att träna är väl genvägar verkligen att lura sig själv? Då kan man ju lika bra ta den kortaste genvägen: Stanna kvar i soffan. Då slipper man klä om också!
Om man däremot tävlar så bör man ju förstås ta den kortaste tillåtna vägen åtmin
Om man är ute för att träna är väl genvägar verkligen att lura sig själv? Då kan man ju lika bra ta den kortaste genvägen: Stanna kvar i soffan. Då slipper man klä om också!
Om man däremot tävlar så bör man ju förstås ta den kortaste tillåtna vägen åtmin
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 21:42Jag genar alltid på ett ställe på elljusspåret. Det är på ett ställe på slutet där man kan springa en genväg som inte ger särskilt många meter kortare sträcka (max 10 meter) men man slipper en backe ner med efterföljande backe upp. Det rör sig om en sträc
Jag genar alltid på ett ställe på elljusspåret. Det är på ett ställe på slutet där man kan springa en genväg som inte ger särskilt många meter kortare sträcka (max 10 meter) men man slipper en backe ner med efterföljande backe upp. Det rör sig om en sträc
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 21:46I min värld är det omöjligt att ta genvägar på träning, hur snäva kurvor man än tar; vilka gräsmattor man än springer över.
Eller som Farbror Barbro sa: "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet."
I min värld är det omöjligt att ta genvägar på träning, hur snäva kurvor man än tar; vilka gräsmattor man än springer över.
Eller som Farbror Barbro sa: "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet."
Quote from Tini Kjellin on 13 June 2012, 21:52"Man lurar bara sig sjäv." Ett citat från förr. Det stämmer! Jag testade att gena förra veckan och det slutade med att jag gjorde en faceplant på Karlavägen med uppskrapat knä som bonus. Det straffar sig att gena. Jag hade teoretiskt tjänat hela 2 meter m
"Man lurar bara sig sjäv." Ett citat från förr. Det stämmer! Jag testade att gena förra veckan och det slutade med att jag gjorde en faceplant på Karlavägen med uppskrapat knä som bonus. Det straffar sig att gena. Jag hade teoretiskt tjänat hela 2 meter m