Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGenvägar?
You need to log in to create posts and topics.

Eller hur! 🙂

Hur andra gör är ju fullständigt ointressant - det hänger ju på vad dom mäter när dom tränar. Tid/distans eller fart/distans. Om sedan någon gräver runt i andras träningskalendrar och drar felaktiga slutsatser är det deras problem. 🙂

De

Precis 🙂

Jag stänger av klockan, men det är ju för att jag vill se hur länge jag faktiskt sprungit. Hur länge jag varit ute totalt är i min värld mindre intressant, men var och en blir salig på sin fason 🙂

De som säger att man fuskar på träning om man pausar klockan vid stopp är troligtvis samma personer som alltid maxar på träningen, och de är ju nybörjare och inget att bry sig om 🙂

Jag tror jag genar om det rör sig om en uppenbart löjlig extrasväng som

Så gör jag med, till grannarnas förundran (jag tar några varv runt parkeringen för att komma upp i rätt distans ibland) 🙂

Haha, på min runda igår sprang jag till ingången på andra sidan huset för det fattades 200m till 12km. Trots att jag sprang i stan med vad det innebär för gps... 🙂

Jag är av uppfattningen att som man tävlar ska man träna för att beteendet skall vara rotat i ryggmärgen. Vägen man springer skall "optimeras" för att det skall kännas självklart på tävling, självklart genas det inte över gräsområden o dyligt (om jag då i

Jag brukar lägga ett par-tre minuter efter passet på att rätta gpx-filen från de genvägar som brukar uppkomma. Där kan vi tala om förutsättningar för fusk (H)

Just det, istället för att springa en extra sväng runt huset eller parkeringen kan man helt enkelt redigera GPS-datat innan man importerar 🙂 Lite lagom avrundning bara.

Japp, hellre tre minuter extra framför datorn än tre minuter extra runt kvarteret 😀

Eller så här ( hare ):

http://www.youtube.com/watch?v=uYBjljo-4UI&feature=g-vrec