Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGenvägar?
You need to log in to create posts and topics.

Jag försöker alltid springa kortaste vägen även på träning. Detta just av skälet att det är träning vilket betyder att när jag sedan springer ultratävlingar så behöver jag inte tänka på att springa kortaste spåret. Det sitter i ryggmärgen.

Naturligtvis s

Normala/Långpass = Håller samma sida

Tempo = Alltid inner kurva (Snabbast vägen)

Tävling = Mitten eller ytterkurva om det är mycke folk

Mina gamla vanliga rundor försöker jag springa snabbaste vägen (vilket inte är detsamma som kortaste), givet vissa passerpunkter. Gäller både asfalt och obanat. Skall ligga automatiskt i kroppen sen på tävling.

Om det är en viss sträcka jag skall springa

Beror lite på vad man menar med gena, men jag har nyligen börjat springa i ett terrängspår och där väljer jag ju alltid den lättaste vägen, men det är definitivt inte alltid den närmaste vägen!
Springer jag myspass har jag oftast inte bestämt innan var j

Jag tränar oftast obanat, och då blir frågan om genvägar närmast en filosofisk fråga. Det handlar mer om att försöka hitta det optimala stråket. Men under vägpass går det närmast på automatik att välja kortast möjliga väg.

Genvägar? Varför då, när spåren inte ens är fulla femkilometer långa och så?
Det påminner mig mest om de "kortslutningar" av spåren som generationer av skolbarn har nött upp.
När vi skulle springa terräng i Rydsskogen fanns det ett par ställen där alla

Senast i går gav jag mig in på en genväg som väl hade sparat 50 meter, men efter 5 meter så plöjde jag genom lingonriset tillbaks in på den breda vägen. Jag är lite besviken på mig själv över att jag uppvisade sån onödig fanatism. Det hade inte spelat min

Jag ser för egen del ingen mening med att gena på träning. Jag springer ju för att springa, inte för att komma fram (dvs tillbaka där jag startade).

Själva begreppet "genväg" existerar väl endast under omständigheter när "kortast tid" gäller?

Jag förstår iaf inte vad "genväg" är på träning. Antingen har man sprungit te.x. 9km eller så har man sprungit en annan väg som blev 8,9km. Att det sannolikt g

Finns nog en hel del som har svårt att ta "omvägar". Jag mätte upp en exakt 10 km runda vilket innebar att man tog en liten längre sväng på ett ställe där det inte var kortaste vägen. En annan som sprang den tyckte det var mentalt jobbigt med den extra sv