Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 09:22God morgon! På lite sydligare breddgrader är det vår om än en kall och regnig sådan. Luften är liksom mättad med vatten och det är sju grader varmt.
God morgon! På lite sydligare breddgrader är det vår om än en kall och regnig sådan. Luften är liksom mättad med vatten och det är sju grader varmt.
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 09:36God morgon!
Här, mitt emellan Stockholm och sydligare breddgrader är det sol och termometern säger tio grader i solen.
Jag lade mig på soffan för att titta på fäktning på teve igår och så hux flux var klockan fem när jag öppnade ögonen nästa gång. Så de
God morgon!
Här, mitt emellan Stockholm och sydligare breddgrader är det sol och termometern säger tio grader i solen.
Jag lade mig på soffan för att titta på fäktning på teve igår och så hux flux var klockan fem när jag öppnade ögonen nästa gång. Så de
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 09:53God Morgon!
Om man skulle gå och köpa sig ett par sidor...
God Morgon!
Om man skulle gå och köpa sig ett par sidor...
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 10:06God morgon! Vaknar med huvudvärk idag fast det inte blev något alkoholintag igår. Är glad att jag inte har grannar ovanpå. Det är väldigt tyst.. Ligger och funderar på om jag ska gå upp eller dra täcket över huvudet och ligga kvar.
Snön som föll igår lig
God morgon! Vaknar med huvudvärk idag fast det inte blev något alkoholintag igår. Är glad att jag inte har grannar ovanpå. Det är väldigt tyst.. Ligger och funderar på om jag ska gå upp eller dra täcket över huvudet och ligga kvar.
Snön som föll igår lig
Quote from Rasmus Olsson on 14 April 2012, 10:19Hur många sidor vill du ha, Helena? Jag har en hel kasse med gamla DN.
Hur många sidor vill du ha, Helena? Jag har en hel kasse med gamla DN.
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 10:26Mattias S: blev inte klokare av att googla aleatorisk polyrytmisk tolvtonsmusik (föutom examensarbetet jag hittade men inte orkade läsa). Kan jag få en sammanfattning med ljudbild kanske? Please...
Mattias S: blev inte klokare av att googla aleatorisk polyrytmisk tolvtonsmusik (föutom examensarbetet jag hittade men inte orkade läsa). Kan jag få en sammanfattning med ljudbild kanske? Please...
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 11:14aleatorisk = slumpskapad musik, polyrytmisk = flera olika takter på samma gång, tolvtonsmusik = använder alla tonerna, istället för att kanske begränsa sig till en dur eller moll-skala.
... eller som vi kanske skulle kalla det "slumpmässigt bankande på p
aleatorisk = slumpskapad musik, polyrytmisk = flera olika takter på samma gång, tolvtonsmusik = använder alla tonerna, istället för att kanske begränsa sig till en dur eller moll-skala.
... eller som vi kanske skulle kalla det "slumpmässigt bankande på p
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 12:15Mattias S: Tack! Då förstår jag. Då ska jag bara försöka få till en mental ljudbild av det 😀
Mattias S: Tack! Då förstår jag. Då ska jag bara försöka få till en mental ljudbild av det 😀
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 12:53Något liknande detta? http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LW2h6vlhGj0#t=55s
Något liknande detta? http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LW2h6vlhGj0#t=55s
Quote from Funbeat user on 14 April 2012, 13:44Haha, klockren 😀
Haha, klockren 😀