Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 11:38Tjuvläste lite, din arbetsgivare kanske inte har STIMS musiklicens?
Tjuvläste lite, din arbetsgivare kanske inte har STIMS musiklicens?
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 11:48Jag tror att stim är ute och trampar på ganska djupt vatten när de försöker avkräva företagen stimpengar för att de anställda på eget initiativ var och en för sig lyssnar på nätutsändningar, på samma sätt som de gör för t.ex uppspelande av radio i butiker
Jag tror att stim är ute och trampar på ganska djupt vatten när de försöker avkräva företagen stimpengar för att de anställda på eget initiativ var och en för sig lyssnar på nätutsändningar, på samma sätt som de gör för t.ex uppspelande av radio i butiker
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 12:03STIM täcker inte på något sätt individuellt lyssnande utan är enbart för offentligt framframförande eller inspelning. Så om dom försöker avkräva ett företag pengar för att individer på arbetsplatsen lyssnar likt radio eller i hörlur så kan ni börja med at
STIM täcker inte på något sätt individuellt lyssnande utan är enbart för offentligt framframförande eller inspelning. Så om dom försöker avkräva ett företag pengar för att individer på arbetsplatsen lyssnar likt radio eller i hörlur så kan ni börja med at
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 12:14I butiker och så kräver de ju extra pengar om man har radio. Antar att resonemanget är att man har ett avtal med radio som täcker individuellt lyssnande, och inte offentligt lyssnande. Däremot är det lite oklart för mig på vilket sätt det skulle spela någ
I butiker och så kräver de ju extra pengar om man har radio. Antar att resonemanget är att man har ett avtal med radio som täcker individuellt lyssnande, och inte offentligt lyssnande. Däremot är det lite oklart för mig på vilket sätt det skulle spela någ
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 12:15Kan du inte underhålla mig med Fredrik? Jag är också "i princip frisk och klättrar på väggarna" och det är sååå tråkigt... (#)
Kan du inte underhålla mig med Fredrik? Jag är också "i princip frisk och klättrar på väggarna" och det är sååå tråkigt... (#)
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 12:20Heh, kom du hit kunde jag nog hitta på något ;).
Heh, kom du hit kunde jag nog hitta på något ;).
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 12:22Nu känner jag att det finns stor risk för att nörda ner sig här men ändå... stoppa mig om jag blir tråkig 🙂
STIM beräknas på antalet potentiella lyssnare. Så en större butik betalar mer än en liten och en mindre nattklubb betalar mindre än en stor. Hur
Nu känner jag att det finns stor risk för att nörda ner sig här men ändå... stoppa mig om jag blir tråkig 🙂
STIM beräknas på antalet potentiella lyssnare. Så en större butik betalar mer än en liten och en mindre nattklubb betalar mindre än en stor. Hur
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 12:22Hmm... varför spottar min hjärna bara ur sig alternativ som absolut inte skulle passa sig med en mini i huset? Jag måtte vara bra understimulerad på sistone... (H)
Hmm... varför spottar min hjärna bara ur sig alternativ som absolut inte skulle passa sig med en mini i huset? Jag måtte vara bra understimulerad på sistone... (H)
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 14:55Jessie: hör till saken att hon låg och sov just då... (H)
Andreas: spotify har väl avtal med skivbolagen och tar det den vägen skulle jag tro.
Jessie: hör till saken att hon låg och sov just då... (H)
Andreas: spotify har väl avtal med skivbolagen och tar det den vägen skulle jag tro.
Quote from Funbeat user on 4 February 2010, 14:57Jessie & Fredrik: Varför kände jag rent spontant sådär att jag inte var särskilt intresserad av att höra detaljerna kring det där? (#) Det finns nåt som heter PM för de som vill gå vidare till "nästa steg"... Fast ni kanske ska vänta på att mini har somna
Jessie & Fredrik: Varför kände jag rent spontant sådär att jag inte var särskilt intresserad av att höra detaljerna kring det där? (#) Det finns nåt som heter PM för de som vill gå vidare till "nästa steg"... Fast ni kanske ska vänta på att mini har somna