Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELGod morgon!
You need to log in to create posts and topics.

Anna: Nä, det har du en poäng i... 🙂

Haha, sitter hos kund, och där är nätet helt fritt, inga proxies eller sån skit som loggar vad man gör. (V)

Sen är det "arbete under eget ansvar" som gäller. 😉

ni förgyller min dag:-)

Är det bara logga man vill göra räcker iofs en vanlig router bra.

Jepp, men det tycker de är ointressant. "Våra anställda behöver full access utan några som helst restriktioner mot internet för att kunna göra sitt jobb" är inställningen... Vilket innebär att man kan koppla in vilken som helst dator i nätverket och ha fu

Tja, det är väl det normala i det universitetsnätverk jag jobbar i :-). Men vi har åtminstone övervakning och autentisering i alla fall, inte för censur, men vi är skyldiga att veta vem som använder en nod och hålla koll på olaglig verksamhet.

Jovisst, var samma när jag pluggade också. Men företag tenderar att ha lite annat säkerhetstänk. Speciellt när det är ett globalt företag som det här är, med siter i mer än 80 länder.... snacka om många vägar in... mardröm för säkerhetsansvariga. Nu senas

På den tiden jag var affärssystem-konsult stal jag 30% av serverkapaciteten med två felaktigt skrivna SQL-satser... 😉

Mats i en förhandling med kunden.
-"Jag tror att jag skulle kunna effektivisera ert system med upp emot 25 %, ett fastpris projekt på en vecka"...

...senare samma dag...

-"Jag tror jag löst det nu, både snabbare och effektivare"

Jojo, konsulter är kano

Det finns en anledning till att jag inte är konsult längre... :D(t+)