Quote from Rasmus Olsson on 22 February 2010, 09:10Det är ju ett val du gjort, och då får du stå för följderna, du har långt till jobbet.
Många som idag inte kommer till jobbet och skyller på det ena än det andra. Men väljer man att bosätta sig flera mil från jobbet och är helt förlitad på bil eller koll
Det är ju ett val du gjort, och då får du stå för följderna, du har långt till jobbet.
Många som idag inte kommer till jobbet och skyller på det ena än det andra. Men väljer man att bosätta sig flera mil från jobbet och är helt förlitad på bil eller koll
Quote from Jonny Persson on 22 February 2010, 09:21Eller dom som gjort valet att inte ha råd att bosätta sig nära jobbet och förlitar sig på att det finns goda kommunikationer i stället.
Eller dom som gjort valet att inte ha råd att bosätta sig nära jobbet och förlitar sig på att det finns goda kommunikationer i stället.
Quote from Rasmus Olsson on 22 February 2010, 09:23Vad får dig att tro att det är dyrt att bo i närförort?
Vad får dig att tro att det är dyrt att bo i närförort?
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 09:25Det kan ju också hända att jobbet flyttar från cykel-/promenadavstånd ut på vischan. Och med dagens rörliga arbetsmarknad kanske det inte är ett alternativ att flytta varje gång man byter jobb.
Det kan ju också hända att jobbet flyttar från cykel-/promenadavstånd ut på vischan. Och med dagens rörliga arbetsmarknad kanske det inte är ett alternativ att flytta varje gång man byter jobb.
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 09:25Godmorgon! Efter en hockeynatt och en hundpromenad i -22 grader är det nu dags att sova några timmar så man orkar jobba idag med. 😀
Godmorgon! Efter en hockeynatt och en hundpromenad i -22 grader är det nu dags att sova några timmar så man orkar jobba idag med. 😀
Quote from Jonny Persson on 22 February 2010, 09:43*kollar huspriser i Äppelviken*
*kollar huspriser i Äppelviken*
Quote from Rasmus Olsson on 22 February 2010, 09:54Marcus, varför söka i de mest extrema områdena?
Marcus, varför söka i de mest extrema områdena?
Quote from Jonny Persson on 22 February 2010, 10:01Jag tog den närförort som ligger närmast jobbet. Hittade ett trevligt hus jag skulle kunna trivas i för 12 mille. Får se om jag flyttar.
Jag tog den närförort som ligger närmast jobbet. Hittade ett trevligt hus jag skulle kunna trivas i för 12 mille. Får se om jag flyttar.
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 10:10Jag har också lång pendlingsväg till jobbet. Jag skulle förstås kunna flytta närmare och få billigare boende på köpet, men vem vill bo i lilla Vårgårda helt allena när alla vännerna bor i GBG...? Inte jag i alla fall.
Har precis ätit födelsedagstårta på
Jag har också lång pendlingsväg till jobbet. Jag skulle förstås kunna flytta närmare och få billigare boende på köpet, men vem vill bo i lilla Vårgårda helt allena när alla vännerna bor i GBG...? Inte jag i alla fall.
Har precis ätit födelsedagstårta på
Quote from Rasmus Olsson on 22 February 2010, 10:24Marcus, med ditt fina resonemang, skulle jag då köpa stadshuset och bo i.
Nu måste du inte bo 2 meter från jobbet!
Jag bor 8 km från mitt jobb, och har inga problem att cykla dit. Sommartid tar det 18 minuter, nu på vintern med dubbdäck 30 minuter. Det
Marcus, med ditt fina resonemang, skulle jag då köpa stadshuset och bo i.
Nu måste du inte bo 2 meter från jobbet!
Jag bor 8 km från mitt jobb, och har inga problem att cykla dit. Sommartid tar det 18 minuter, nu på vintern med dubbdäck 30 minuter. Det