Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELGod morgon!
You need to log in to create posts and topics.

morrn morrn, nyss hemkommen ifrån krogen, och gissa vad?? jag är NYKTER, någon som trodde på den?

Nä inte jag heller, men så e fallet, helt enkel för sliten från igår 😀

Lucas >>> GRATTIS !!!! Så hoppas väderrapporten kommer att falla dig i smaken !

Här kommer en solig rapport från mig
Eskilstuna:mestadels soligt 27 grader
Falun: molnigt med mycket sol 25 grader
Frölunda: molnigt med risk för duggregn under eftermiddage

26 grader och sol ser bra ut. 🙂

god morgon,
strömmen verkar vara tillbaka i dag...eller...snurrdörrarna i entréen funkade i alla fall så vi hoppas att strömmen är tillbaka så AC:n funkar. ICA på hörnet, ca 5 meter bort, var mörklagt däremot så jag kunde inte köpa frukost.

Det här kan

SJ håller som vanligt inte tiden. Hur svårt kan det vara egentligen? Det funkar ju utmärkt i de flesta andra länder...

Fredrik, för att Sverige ligger i europabotten vad gäller investeringar på järnvägen. Exempelvis Schweiz med samma årstider som vi, satsar fyra gånger mer på sin järnväg per invånare. Och så fungerar deras trafik klanderfritt vinter efter vinter. Där går

Schweiz är grymt! Om man är orolig och undrar över korta bytestider på 5 minuter tittar de bara konstigt på en. 🙂

Det jag vill ha sagt, är att det är en politisk fråga. Vi har den järnväg som våra politiker vill ha. Så länge våra politiker är köpta av olje- och bilindustrin lär det inte satsas så mycket på mer järnväg.

Godmorgon världen, mycket järnvägssnack här på morgonen.... känns som att vara tillbaka vid fikabordet redan under sista semesterveckan 🙂

Jag laddar upp, börjar jobba på måndag redan.

Ska vi ta lite spårviddsdiskussioner som efterrätt, Björn?