Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGPS-test i Plus
You need to log in to create posts and topics.

Här är det kanske läge att rekapitulera viss grundläggande principer kring friidrottstävlandet.

1) Den vinner en löptävling som först passerar mållinjen. Detta är inte samma sak som att springa kortast eller mest exakt sträcka.

2) En korrekt banmätning

Om man går tillbaks till ursprungiinlägget. Är det inte lite synd att apparna är så dåliga när man med en GPS-klocka kan komma mycket bättre. Jag mäter ibland sträckan för en löptur på den elektroniska versinen av "gröna kartan". Man behöver inte vara spe

Enligt ursprungsinlägget var apparna bättre än en Garmin. Funbeat-appen på iPhone var BÄST-I-TEST!

Kundens reaktion på en produkt är det som gills!

Man har här lovat något som man inte kan hålla!

För de som vet vad GPS är så kan det användas på både nyttiga och onyttiga sätt. Dårar kan vara kunder av GPS men det innebär inte att applikationer är dåli

"Typ två mil" tycker jag lät härligt befriande. Ser fram emot att se liknande formuleringar i lopp framöver 🙂

En undran om Plustestet:

Plus verkar utgå från att deras hjulmätning är "exakt". Skulle det möjligen kunna vara så att denna mätning just i detta fallet har ett klart större fel än jag skissade i mitt tidigare inlägg, och/eller att Plus glömt att utföra

Är solen onaturligt rund?

Sen när gör Plus vetenskapliga utredningar? De genomför tester på brukarnivå som kan slå ordentligt fel.

De har med en utredning kommit fram till en sak om GPS som är självklart för alla som vet vad det är.

Ska man säga fult o

Är det att genomföra ett test på brukarnivå när man jämför mot ett mäthjul?

Det känns måttligt kul att ha en 410:a justa nu. Det skulle vara trevligtom Garmin svarade upp på dessa
tester

"Är det att genomföra ett test på brukarnivå när man jämför mot ett mäthjul?"

En typisk normalbrukare med mäthjul kanske? Borde finnas gott om dem bland Stockholms ingenjörer 😉