Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGPS-test i Plus
You need to log in to create posts and topics.

Är väl inget fel att ha en 410:a nu? Noggrannheten i den har inte ifrågasatts innan Plus kom och gjorde ett test med resultat andra med gps-klockor inte känner igen.
1-5% fel brukar vara normalt på en sträcka men 10% som Plus fick?! De flesta som klagar

Det spelar väl ingen roll vad Garmin säger? Testet är gjort, TV har alltid rätt.

Fast testet visar att Garmin är skit!

Fp. David ¤®: Låt Garminägarna få komma fram till att det var fel på testet i lugn och ro nu.

Jag litar inte på deras omdöme.

Vad hände med inlägget som jag skrev igår? I vilket fall, om man tittar på recensioner på Garmin 410, så har ju inte den fått kritik för sin GPS-hantering. Att den skulle visa 10 % fel är helt uppåt väggarna.

Att det råkade vara en Garmin man testade spelar ingen roll utan resultatet hade blivit ungefär det samma med vilken klocka som helst.

Andreas Andersson i den här tråden träffar pudelns kärna...

"De har med en utredning kommit fram till en sak om GPS s

Nu har ju inte de andra produkterna Garmins mjukvara.

Banlöpare som är duktiga på att slicka sargen/banmarkeringen får kortare varv än 400 m. Idealspåret ligger väl 3 dm från linjen så teoretiskt borde man kunna spara typ 0.3 x 6.28 meter per varv? Motsatta förhållandet gäller ju för andra lopp där det torde

Här är ett försök att bättre redovisa fel hos pulsklockor. Siffrorna är från loggningen av vårt KM på 10000 meter på Folkungavallen i Linköping nu i september.
Jag känner ingen löpare som kör med Polar och GPS-mätning. Jag har haft en själv med den var dy