Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 16:05David: Det förstod jag. =)
David: Det förstod jag. =)
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 16:10Eftersom jag känner Ulf "Benke" Bengtsson EM-84 och bordtennislandslaget under många år så vet jag att de springer en hel del för att få en grund och det gör att de håller också längre.
Ljumskarna är annars deras svaga "punkt".Att Henke har spelat inneb
Eftersom jag känner Ulf "Benke" Bengtsson EM-84 och bordtennislandslaget under många år så vet jag att de springer en hel del för att få en grund och det gör att de håller också längre.
Ljumskarna är annars deras svaga "punkt".
Att Henke har spelat inneb
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 16:23När det gäller bordtennislandslaget hörde jag i veckan att i generationen JO
Jörgen P Erik Lind mfl så klarade samtliga till och med JO under 11 min på 3 km.Idag klarar ingen i landslaget det inte ens Jörgen, han ligger strax över
När det gäller bordtennislandslaget hörde jag i veckan att i generationen JO
Jörgen P Erik Lind mfl så klarade samtliga till och med JO under 11 min på 3 km.Idag klarar ingen i landslaget det inte ens Jörgen, han ligger strax över
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 16:26Synd att JO har fått ett epitet som "otränad" vilket är väldigt långt ifrån sanningen.
Synd att JO har fått ett epitet som "otränad" vilket är väldigt långt ifrån sanningen.
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 16:31Så bordtennisspelare springer mycket? Är väl rätt så självklart precis som jag nästan alltid möter hockey-, handbolls-, innebandyspelare osv... i Rocklundaspåren. Tom min grabb fick löpträna en massa redan i sjätteklass när han höll på med hockey.
Så bordtennisspelare springer mycket? Är väl rätt så självklart precis som jag nästan alltid möter hockey-, handbolls-, innebandyspelare osv... i Rocklundaspåren. Tom min grabb fick löpträna en massa redan i sjätteklass när han höll på med hockey.
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 16:36Att de springer mycket är väl att ta i. De springer en hel del...
När Spanky tränade FCH-lagen så cyklade han från Landskrona, körde löpträning med tre lag och sedan cyklade han hem igen.
Fast han var bättre innebandyspelare än cyklist. Han slutade efter
Att de springer mycket är väl att ta i. De springer en hel del...
När Spanky tränade FCH-lagen så cyklade han från Landskrona, körde löpträning med tre lag och sedan cyklade han hem igen.
Fast han var bättre innebandyspelare än cyklist. Han slutade efter
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 19:13Men för att sammanfatta det flera nosat på:
* Man tränar högintensivt så mkt man kan för att förbättra prestandan (VO2max eller whatever). "Så mkt man kan" begränsas av att man går sönder om man kör max på varje pass.
* Man tränar lågintensivt för att kun
Men för att sammanfatta det flera nosat på:
* Man tränar högintensivt så mkt man kan för att förbättra prestandan (VO2max eller whatever). "Så mkt man kan" begränsas av att man går sönder om man kör max på varje pass.
* Man tränar lågintensivt för att kun
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 19:16låååånga pass för att lära kroppen att köra så mycket som möjligt på fett.
låååånga pass för att lära kroppen att köra så mycket som möjligt på fett.
Quote from ellen olsson on 7 January 2009, 19:20I många andra konditionsidrotter är påfrestningarna på ligamenten avsevärt mindre än vid löpning och då blir behovet av lågintensiva pass betydligt mer marginaliserat. Dessutom så faller en stor del av det argumentet om man tränat regelbundet ett antal år
I många andra konditionsidrotter är påfrestningarna på ligamenten avsevärt mindre än vid löpning och då blir behovet av lågintensiva pass betydligt mer marginaliserat. Dessutom så faller en stor del av det argumentet om man tränat regelbundet ett antal år
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 19:25Ska du köra Flandern så är det bra om gullegumpen klarar av att sitta på sadeln hela sträckan.
Det finns många skäl för att köra lååånga pass, både med och utan intervaller.
Ska du köra Flandern så är det bra om gullegumpen klarar av att sitta på sadeln hela sträckan.
Det finns många skäl för att köra lååånga pass, både med och utan intervaller.