Quote from Guest on 5 May 2010, 07:41Enligt en hel drös med källor så ska pulsen under ett långdistans pass vara mellan 60-80% av maxpulsen.
Dock då jag springer i terräng (mycket ren skog) så blir det ju naturligt att pulsen blir högre även fast man springer ganska långsamt. Hur tolkar kro
Enligt en hel drös med källor så ska pulsen under ett långdistans pass vara mellan 60-80% av maxpulsen.
Dock då jag springer i terräng (mycket ren skog) så blir det ju naturligt att pulsen blir högre även fast man springer ganska långsamt. Hur tolkar kro
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 07:51Skit i rekommendationerna och kör på känsla... 🙂
Skit i rekommendationerna och kör på känsla... 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 5 May 2010, 08:18Vet Du Din riktiga maxpuls?
Jag säger som Markus. Känns det bra så är det bara att köra på. Jag tror aldrig att jag har legat på den rekommenderade pulsen under långpass. Räknar jag efter den absolut högsta pulsen jag nånsin har uppnått ligger jag mellan
Vet Du Din riktiga maxpuls?
Jag säger som Markus. Känns det bra så är det bara att köra på. Jag tror aldrig att jag har legat på den rekommenderade pulsen under långpass. Räknar jag efter den absolut högsta pulsen jag nånsin har uppnått ligger jag mellan
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 08:36Ett långdistanspass ska kännas ganska lätt. Syftet med det passet är att träna uthållighet, dvs kroppen ska lära sig att tåla belastning under lång tid. Kroppen "lär" sig även att använda fett som huvudsaklig energikälla.
Din kropp blir "hårdare", och ko
Ett långdistanspass ska kännas ganska lätt. Syftet med det passet är att träna uthållighet, dvs kroppen ska lära sig att tåla belastning under lång tid. Kroppen "lär" sig även att använda fett som huvudsaklig energikälla.
Din kropp blir "hårdare", och ko
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 10:11tack -. jag har ockås runt 80-85% på "maxpulsen" aldrig gjort max puls test men jag kör på känslan också - omd et börjar kännas lite för hlgt saktar ner en stund sedan ökar igen till "bekväm" puls 🙂
tack -. jag har ockås runt 80-85% på "maxpulsen" aldrig gjort max puls test men jag kör på känslan också - omd et börjar kännas lite för hlgt saktar ner en stund sedan ökar igen till "bekväm" puls 🙂
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 15:25har kommit upp i 98% max då jag körde intervaller på löpband så tror det kan stämma ganska bra med 220-ålder formeln. Brukar inte känna mej speciellt trött centralt då jag springer dock kan kroppen ta rätt mkt stryk då jag är ute runt 2 timmar
har kommit upp i 98% max då jag körde intervaller på löpband så tror det kan stämma ganska bra med 220-ålder formeln. Brukar inte känna mej speciellt trött centralt då jag springer dock kan kroppen ta rätt mkt stryk då jag är ute runt 2 timmar
Quote from Elias Engqvist on 5 May 2010, 15:58Då är du en riktig medelsvensson!
Då är du en riktig medelsvensson!
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 10:39För mig går det bra att ligga på en hög belastning, 85-90% av maxpuls, i cirka 2 timmar. Efter det tar jag "helt slut" på kort tid från att ha varit relativt pigg. Jag tror att detta beror på att kolhydraterna i musklerna tagit slut.
Min rekommendation ä
För mig går det bra att ligga på en hög belastning, 85-90% av maxpuls, i cirka 2 timmar. Efter det tar jag "helt slut" på kort tid från att ha varit relativt pigg. Jag tror att detta beror på att kolhydraterna i musklerna tagit slut.
Min rekommendation ä
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 13:26Det finns inga kolhydratlager i musklerna. Däremot glykogen
Det finns inga kolhydratlager i musklerna. Däremot glykogen
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 13:33som består av polysackarider som är kolhydrater?
som består av polysackarider som är kolhydrater?