Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:17Går man in i väggen, får hammaren, bonkar så slutar man att träna och övergår i zombiestadiet.
Man håller inte på med något annat än att försöker överleva.Annars är man bara trött.
Går man in i väggen, får hammaren, bonkar så slutar man att träna och övergår i zombiestadiet.
Man håller inte på med något annat än att försöker överleva.
Annars är man bara trött.
Quote from Catharina Brattlin on 7 May 2010, 13:24Erik, visst var Pers svar bra!
Det jag menade var att jag inte riktigt förstod om jag hade fått det svar jag letade efter. Dvs om det är möjligt att träna fettförbränningsmotorn utan att förbränna så väldans mycket muskelproteiner, bara man håller sig på
Erik, visst var Pers svar bra!
Det jag menade var att jag inte riktigt förstod om jag hade fått det svar jag letade efter. Dvs om det är möjligt att träna fettförbränningsmotorn utan att förbränna så väldans mycket muskelproteiner, bara man håller sig på
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:27Jag har fått tips att träna "att ta från fettet" genom att springa utan frukost! särskild om man ska springa längre lopp tex marathon.
jag tränar längre pass med bara en banan & kopp kaffe innan - tom 3 timmars pass gick bra DOCK har jag gel med mig!
Jag har fått tips att träna "att ta från fettet" genom att springa utan frukost! särskild om man ska springa längre lopp tex marathon.
jag tränar längre pass med bara en banan & kopp kaffe innan - tom 3 timmars pass gick bra DOCK har jag gel med mig!
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:58"väldans massa muskelprotein"? Gör man det någonsin normalt sett så att det är ett problem? (jo, jag känner till ketosis)
Som jag skrev: träna upp distansen. När man klipper 4-5 mil utan att tycka det är "extremt" krävande så fungerar ens fettförbränning
"väldans massa muskelprotein"? Gör man det någonsin normalt sett så att det är ett problem? (jo, jag känner till ketosis)
Som jag skrev: träna upp distansen. När man klipper 4-5 mil utan att tycka det är "extremt" krävande så fungerar ens fettförbränning
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 15:04mats - Jag har inte kommit in i 4-5 mils pass än nästan 3 mils pass bara.
mats - Jag har inte kommit in i 4-5 mils pass än nästan 3 mils pass bara.
Quote from Catharina Brattlin on 7 May 2010, 15:10Mats, jag funderade på Eriks ord tidigare i tråden:
"Då måste kroppen metabolisera proteiner och fett vilket inte är lika effektivt. Därmed tvingas man sänka träningsintensiteten - man går över till "långpass".
Tyvärr väljer kroppen ofta protein före fe
Mats, jag funderade på Eriks ord tidigare i tråden:
"Då måste kroppen metabolisera proteiner och fett vilket inte är lika effektivt. Därmed tvingas man sänka träningsintensiteten - man går över till "långpass".
Tyvärr väljer kroppen ofta protein före fe
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 15:12Sylvia, tipset som jag fick var just av maralöpare "att träna att ta fettet" - det har jag extra av som jag träna gärna bort .
Sylvia, tipset som jag fick var just av maralöpare "att träna att ta fettet" - det har jag extra av som jag träna gärna bort .
Quote from Catharina Brattlin on 7 May 2010, 15:18Ah, jag är inte intresserad av att träna bort fettet. Jag är mer intresserad av att kunna lära kroppen att spara på glykogenet. Men det kanske kvittar?
Ah, jag är inte intresserad av att träna bort fettet. Jag är mer intresserad av att kunna lära kroppen att spara på glykogenet. Men det kanske kvittar?
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 15:22aha - jag är "ny" i gamet Sylvia.
för min del vill jag träna kroppen att at fårn det extra som finns och hoppas att det inte ta från musklerna som du beskriver.
Därför alltid mat efter träning för min det annars tar kroppen från musklerna 🙂 är rådet som
aha - jag är "ny" i gamet Sylvia.
för min del vill jag träna kroppen att at fårn det extra som finns och hoppas att det inte ta från musklerna som du beskriver.
Därför alltid mat efter träning för min det annars tar kroppen från musklerna 🙂 är rådet som
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 15:29När jag skriver 4-5-milspass så är det någon typ av gräns där man har uppnått mycket bra fettförbränning. För en cyklist så är det 20-mila-pass (solo) typ. Det finns en väg dit. Och på den så tränar man succesivt upp di.... 🙂
Trevlig helg på er pojkar
När jag skriver 4-5-milspass så är det någon typ av gräns där man har uppnått mycket bra fettförbränning. För en cyklist så är det 20-mila-pass (solo) typ. Det finns en väg dit. Och på den så tränar man succesivt upp di.... 🙂
Trevlig helg på er pojkar