Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 18:35För att reaktionen är en helt annan på dagen, när det syns att det är en löpare, och för att jag aldrig får den reaktionen när jag cyklar.
Jag bländar av (viker ner lampan).
För att reaktionen är en helt annan på dagen, när det syns att det är en löpare, och för att jag aldrig får den reaktionen när jag cyklar.
Jag bländar av (viker ner lampan).
Quote from Jonny Persson on 9 January 2013, 18:36Använder du orienteringslampan ute på landsvägen? Själv nöjer jag mig med en liten led-lampa om jag springer på väg och då blir ingen förvildad.
Använder du orienteringslampan ute på landsvägen? Själv nöjer jag mig med en liten led-lampa om jag springer på väg och då blir ingen förvildad.
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 18:37Man saktar i första han ner för att man blir fövånad och undrar vad fasen det är, men givetvis för att inte köra på den/det som kommer. Och i första hand så tror man att det rör sig på fel sida när de har en väldigt stark pannlampa.
Men jag tycker dock a
Man saktar i första han ner för att man blir fövånad och undrar vad fasen det är, men givetvis för att inte köra på den/det som kommer. Och i första hand så tror man att det rör sig på fel sida när de har en väldigt stark pannlampa.
Men jag tycker dock a
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 18:39Jo, kör med OL-lampan. Har börjar köra på lägsta effekt nu. 😉 Det är mörkt här på landet...
Jo, kör med OL-lampan. Har börjar köra på lägsta effekt nu. 😉 Det är mörkt här på landet...
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 18:40Varför har man dåligt med reflexer i trafiken?
Varför har man dåligt med reflexer i trafiken?
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 18:43kvinnor har bättre?
kvinnor har bättre?
Quote from Catharina Brattlin on 9 January 2013, 18:48Som bilist vet man väl att det är en fotgängare(fotspringare) man möter om det är på vänster sida? Fordon av olika slag kör ju på höger sida av vägen. Så tänker jag som bilist i alla fall.
Har Du ingen reflexväst på Dig Magnus?
Jag bor också på "landet"
Som bilist vet man väl att det är en fotgängare(fotspringare) man möter om det är på vänster sida? Fordon av olika slag kör ju på höger sida av vägen. Så tänker jag som bilist i alla fall.
Har Du ingen reflexväst på Dig Magnus?
Jag bor också på "landet"
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 18:57Innerst inne vet man att det är en fotgängare, men när det kommer en lampa som ibland är starkare än ett cykellyse så blir man förvånad.
Jag har bara varit med om det 2ggr och det denna vinter.
Det har liksom inte rotat sig ännu att folk har så starka l
Innerst inne vet man att det är en fotgängare, men när det kommer en lampa som ibland är starkare än ett cykellyse så blir man förvånad.
Jag har bara varit med om det 2ggr och det denna vinter.
Det har liksom inte rotat sig ännu att folk har så starka l
Quote from Catharina Brattlin on 9 January 2013, 19:00Jag tycker att det är stor skillnad på pannlampor och cykellysen. Pannlampor "guppar" så roligt. 🙂
Cykellysen beter sig inte alls så.
Jag tycker att det är stor skillnad på pannlampor och cykellysen. Pannlampor "guppar" så roligt. 🙂
Cykellysen beter sig inte alls så.
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 19:37Om man ser ett ljus långt bort, så kan det vara svårt att avgöra om det är på höger eller vänster sida av vägen. Eller hur långt bort det är. Det är i alla fall min erfarenhet av att köra bil.
Nej, jag har ingen reflexväst. Däremot en hel del reflexer på
Om man ser ett ljus långt bort, så kan det vara svårt att avgöra om det är på höger eller vänster sida av vägen. Eller hur långt bort det är. Det är i alla fall min erfarenhet av att köra bil.
Nej, jag har ingen reflexväst. Däremot en hel del reflexer på