Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 19:39Ställ bilen om du har den typen av erfarenheter.
Ställ bilen om du har den typen av erfarenheter.
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 19:42Magnus, du styr väl inte bilen efter ljuspunkter, utan du följer vägen. Annars skulle en lampa i skogen vara katastrof.
Magnus, du styr väl inte bilen efter ljuspunkter, utan du följer vägen. Annars skulle en lampa i skogen vara katastrof.
Quote from Catharina Brattlin on 9 January 2013, 19:51Jag hade nog kollat upp synen om jag hade upplevt att jag inte kan bedöma på vilken sida av vägen det finns en ljuskälla. Det låter jättejobbigt!
F ö är reflexvästar guld värda. Min erfarenhet är dessutom att de syns väldigt bra. Både ur löpar-och bilis
Jag hade nog kollat upp synen om jag hade upplevt att jag inte kan bedöma på vilken sida av vägen det finns en ljuskälla. Det låter jättejobbigt!
F ö är reflexvästar guld värda. Min erfarenhet är dessutom att de syns väldigt bra. Både ur löpar-och bilis
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 19:57Visst, det kan väl vara skoj att diskutera min bilkörning, men det kan ni väl ta i en annan tråd?
Hitintills är det få som har svarat hur de själva gör i liknande situation. Och då pratar jag inte om mer eller mindre upplysta tätbebyggelse med 50 km/h oc
Visst, det kan väl vara skoj att diskutera min bilkörning, men det kan ni väl ta i en annan tråd?
Hitintills är det få som har svarat hur de själva gör i liknande situation. Och då pratar jag inte om mer eller mindre upplysta tätbebyggelse med 50 km/h oc
Quote from Catharina Brattlin on 9 January 2013, 20:05För att svara på Din fråga så - jag springer alltid på vänster sida, eftersom det är där jag som bilist vill möta fotgängare. Dessutom använder jag reflexväst. Även dagtid om vädret är lite murrigt.
För att svara på Din fråga så - jag springer alltid på vänster sida, eftersom det är där jag som bilist vill möta fotgängare. Dessutom använder jag reflexväst. Även dagtid om vädret är lite murrigt.
Quote from Magnus Gelang on 9 January 2013, 20:21Jag går/joggar på vänster sida. När jag kör bil så saktar jag ner mer om jag möter (eller kör om nån) i mörkret än när jag gör det på dagtid eftersom jag i mörkret är osäker på om det bara är 1 person (=den smo har lampan/reflexen) eller om det kanske är
Jag går/joggar på vänster sida. När jag kör bil så saktar jag ner mer om jag möter (eller kör om nån) i mörkret än när jag gör det på dagtid eftersom jag i mörkret är osäker på om det bara är 1 person (=den smo har lampan/reflexen) eller om det kanske är
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 20:25Men du är i denna tråden
Men du är i denna tråden
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 20:45Fp. David - vad är din poäng, får man inte svara i denna tråd längre? Eller vad försöker du får sagt?
Fp. David - vad är din poäng, får man inte svara i denna tråd längre? Eller vad försöker du får sagt?
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 20:49?
Jag för en konversation med Hoho!
?
Jag för en konversation med Hoho!
Quote from Catharina Brattlin on 9 January 2013, 20:50Jackie, David pratar med Magnus.
Edit säger att jag var lite sen där...
Jackie, David pratar med Magnus.
Edit säger att jag var lite sen där...