Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 20:51David: Då förstår jag, men om jag får slänga in en rekommendation är det bra att markera personliga svar med namn ungefär som
Jackie: hur menar du nu?
(Eller som Sylvia gjorde här ovanför.)Annars ser det ut som att du svarat på närmsta tidigare inlägg,
David: Då förstår jag, men om jag får slänga in en rekommendation är det bra att markera personliga svar med namn ungefär som
Jackie: hur menar du nu?
(Eller som Sylvia gjorde här ovanför.)
Annars ser det ut som att du svarat på närmsta tidigare inlägg,
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 20:59och läser man tråden så är det svårare att bli kränkt.
och läser man tråden så är det svårare att bli kränkt.
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 21:09David: Jag har läst tråden, och jag var inte kränkt, jag var förvånad och aningen oförstående till hur situationen såg ut. Att vi såg det ur olika synvinklar betyder inte att någon av oss har fel, det kallas kommunikation och är faktiskt inte alltid så lä
David: Jag har läst tråden, och jag var inte kränkt, jag var förvånad och aningen oförstående till hur situationen såg ut. Att vi såg det ur olika synvinklar betyder inte att någon av oss har fel, det kallas kommunikation och är faktiskt inte alltid så lä
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 21:10Angående frågan "Hur gör rullskidåkare?"
De nämns särskilt i trafikförordningen:
"Gående som använder vägrenen eller körbanan skall om möjligt gå
längst till vänster i färdriktningen. Den som åker rullskidor,
rullskridskor eller liknande och som färdas
Angående frågan "Hur gör rullskidåkare?"
De nämns särskilt i trafikförordningen:
"Gående som använder vägrenen eller körbanan skall om möjligt gå
längst till vänster i färdriktningen. Den som åker rullskidor,
rullskridskor eller liknande och som färdas
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 21:15... och "gångfart" är ju en klart definierade hastighet. Det är väl det bästa med rullskidor men kan göra lite som man vill 🙂
... och "gångfart" är ju en klart definierade hastighet. Det är väl det bästa med rullskidor men kan göra lite som man vill 🙂
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 21:20och de gör det också. kul när de skejtar och tar upp 4 meter av körfältet.
och de gör det också. kul när de skejtar och tar upp 4 meter av körfältet.
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 22:26Inte minst när de tar upp dessa fyra meter på cykelvägar. 🙂
Jag vet inte om gångfart är det som är mest otydligt, så stort spann är det inte. Min egen favorit är "om det är lämpligare".
Inte minst när de tar upp dessa fyra meter på cykelvägar. 🙂
Jag vet inte om gångfart är det som är mest otydligt, så stort spann är det inte. Min egen favorit är "om det är lämpligare".
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 22:54Vägverket rekommenderar fotgängare att komplettera reflexer med ficklampa på vägar med tung trafik. Det finns en anledning till det. Vanliga reflexer reflekterar ljuset tillbaka till ljuskällan vilket är bra för personbilsförare men inte helt optimalt för
Vägverket rekommenderar fotgängare att komplettera reflexer med ficklampa på vägar med tung trafik. Det finns en anledning till det. Vanliga reflexer reflekterar ljuset tillbaka till ljuskällan vilket är bra för personbilsförare men inte helt optimalt för
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 02:59Det är mycket enkelt. Man håller sig på vänster sida. Man gör så eftersom man som fotgängare (löpare) inte är ett fordon och eftersom man som fotgängare skall möta trafiken. Alla löpare som är fordon skall dock hålla sig på höger sida.
Det är mycket enkelt. Man håller sig på vänster sida. Man gör så eftersom man som fotgängare (löpare) inte är ett fordon och eftersom man som fotgängare skall möta trafiken. Alla löpare som är fordon skall dock hålla sig på höger sida.
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 06:24Man får ju ändå säga att det för en bilist är svårt att på håll avgöra om man möter en cyklist, gångare eller rullskidåkare med pannlampa mitt i natten (ja, inte för alla då). Jag tror ju att det ökar risken att med den osäkerheten, istället för att den s
Man får ju ändå säga att det för en bilist är svårt att på håll avgöra om man möter en cyklist, gångare eller rullskidåkare med pannlampa mitt i natten (ja, inte för alla då). Jag tror ju att det ökar risken att med den osäkerheten, istället för att den s