Quote from Elias Engqvist on 21 January 2011, 13:09Det där är en logaritmisk skala!
Det där är en logaritmisk skala!
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 13:13Funderade just på var man ritar in dvärgnäbbmusen ...
Funderade just på var man ritar in dvärgnäbbmusen ...
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 13:23Hur definieras Life Expectancy tro? Är det ett djur somlever naturligt med alla faror eller ett som lever utan stora risker och dör av ålder?
Hur definieras Life Expectancy tro? Är det ett djur somlever naturligt med alla faror eller ett som lever utan stora risker och dör av ålder?
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 13:35Det är väl en statistisk uppskattning precis som människans?
Det är väl en statistisk uppskattning precis som människans?
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 13:38Det hoppas jag att det inte är då möss och mindre djurs livslängd borde domineras av alla risker de utsätts för och inte ålder. Man borde använda statistik på djur i fångenskap tycker jag men de är å andra sidan kanske så deppiga att de dör i förtid.
Det hoppas jag att det inte är då möss och mindre djurs livslängd borde domineras av alla risker de utsätts för och inte ålder. Man borde använda statistik på djur i fångenskap tycker jag men de är å andra sidan kanske så deppiga att de dör i förtid.
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 13:42Jo, det är väl inte särskilt intelligent att göra en sådan där studie på Kronfågels fabriker.
Jo, det är väl inte särskilt intelligent att göra en sådan där studie på Kronfågels fabriker.
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 13:43En ouppäten en måste det vara. Vilda möss lever inte ~2 år som grafen visar. Loggskalan funkar ypperligt i det här fallet eftersom det inte är fråga om att räkna exakt - och linjen tycks svara mot 1/t, vilket blir en linje med lutning -1 i loggskala. Gans
En ouppäten en måste det vara. Vilda möss lever inte ~2 år som grafen visar. Loggskalan funkar ypperligt i det här fallet eftersom det inte är fråga om att räkna exakt - och linjen tycks svara mot 1/t, vilket blir en linje med lutning -1 i loggskala. Gans
Quote from Elias Engqvist on 21 January 2011, 13:57Att det verkar finnas ett samband kan jag inte neka till (det verkar som de mer domesticerade djuren, människa katt och hund ligger lite bättre till än övriga).
Vad jag kommenterade från början var påståendet att alla däggdjur eller vad det nu var hade
Att det verkar finnas ett samband kan jag inte neka till (det verkar som de mer domesticerade djuren, människa katt och hund ligger lite bättre till än övriga).
Vad jag kommenterade från början var påståendet att alla däggdjur eller vad det nu var hade
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 14:00Om man tror på den tesen (med totala antal hjärtslag) så borde man ju sålla ut alla som inte dör av hjärtrelaterade orsaker (alltså bara räkna de med hjärtrelaterad dödsorsak). Jag vet inte vad den vanligaste dödsorsaken för en häst och val är men tror in
Om man tror på den tesen (med totala antal hjärtslag) så borde man ju sålla ut alla som inte dör av hjärtrelaterade orsaker (alltså bara räkna de med hjärtrelaterad dödsorsak). Jag vet inte vad den vanligaste dödsorsaken för en häst och val är men tror in
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 14:07Källkritik mina herrar. Om ni går tillbaka till rapporten och kollar upp varifrån det där diagrammet kommer så är det härifrån: http://content.onlinejacc.org/cgi/content/abstract/30/4/1104?ijkey=c1bea1a3c40bc7f53af32d9f2a4ebe70edd25006&keytype2=tf_ipsecsh
Källkritik mina herrar. Om ni går tillbaka till rapporten och kollar upp varifrån det där diagrammet kommer så är det härifrån: http://content.onlinejacc.org/cgi/content/abstract/30/4/1104?ijkey=c1bea1a3c40bc7f53af32d9f2a4ebe70edd25006&keytype2=tf_ipsecsh