Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 20:47(H)
(H)
Quote from Catharina Brattlin on 3 July 2012, 20:54Förlåt, Anders, att vi tramsar sönder Din tråd.
Jag sprang samma lopp som Du i lördags och vill bara säga att jag är grymt imponerad av alla som inte lät värmen och solgasset knäcka dem. Jag orkade inte stå emot alls andra halvan.
Jag kan tänka mig at
Förlåt, Anders, att vi tramsar sönder Din tråd.
Jag sprang samma lopp som Du i lördags och vill bara säga att jag är grymt imponerad av alla som inte lät värmen och solgasset knäcka dem. Jag orkade inte stå emot alls andra halvan.
Jag kan tänka mig at
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 23:07Bengt: Idén med tejp var för att väcka uppmärksamhet och för att ingen skulle kunna säga efteråt att jag inte bara hade andats genom näsan. Att valet föll på silvertejp och att jag även hade virat den ett varv runt huvudet var för att den skulle sitta kva
Bengt: Idén med tejp var för att väcka uppmärksamhet och för att ingen skulle kunna säga efteråt att jag inte bara hade andats genom näsan. Att valet föll på silvertejp och att jag även hade virat den ett varv runt huvudet var för att den skulle sitta kva
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 23:17Scott Jurek skriver om att andas genom näsan i hans även i övrigt läsvärda bok "eat and run". Han har en rätt diger meritförtäckning och tycker att det är en bra ide att fundera över andningen i uthållighetsidrott.
Scott Jurek skriver om att andas genom näsan i hans även i övrigt läsvärda bok "eat and run". Han har en rätt diger meritförtäckning och tycker att det är en bra ide att fundera över andningen i uthållighetsidrott.
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 09:14Fast han argumenterar inte med att man mår bättre av det eller liknande, han beskriver det som en möjlighet att lära sig att använda bukandningen.
Han nämner att "nasal breathing humidifies and cleans the air", och att man med näsandningen kan äta och dr
Fast han argumenterar inte med att man mår bättre av det eller liknande, han beskriver det som en möjlighet att lära sig att använda bukandningen.
Han nämner att "nasal breathing humidifies and cleans the air", och att man med näsandningen kan äta och dr
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 10:12Näsandning i all ära under träning, det tror jag på till en viss del.
Men under tävling, njet. Vill in med så mycket syre som möjligt mest hela tiden då!
Näsandning i all ära under träning, det tror jag på till en viss del.
Men under tävling, njet. Vill in med så mycket syre som möjligt mest hela tiden då!
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 10:52Sprang genom ett par insektsmoln igår och efter att ha fått in ett gäng av dessa flygare i munnen tänkte jag på denna tråden och att om jag andas genom näsan så slipper jag hostattackerna insekterna framkallar när de kommer in i min mun och hals.
Tyvärr
Sprang genom ett par insektsmoln igår och efter att ha fått in ett gäng av dessa flygare i munnen tänkte jag på denna tråden och att om jag andas genom näsan så slipper jag hostattackerna insekterna framkallar när de kommer in i min mun och hals.
Tyvärr
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 10:55Sätt myggnät i närborrarna som komplement till silvertejpen över munnen.
Sätt myggnät i närborrarna som komplement till silvertejpen över munnen.
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 14:57Är inte vitsen med att tävla att det ska gå så fort som möjligt? Då andas man väl så att man får i sig tillräckligt mycket syre.
Ibland känns det som om vissa håller på med något som skulle passa bättre i något av Monte Pythons program. 😀
Är inte vitsen med att tävla att det ska gå så fort som möjligt? Då andas man väl så att man får i sig tillräckligt mycket syre.
Ibland känns det som om vissa håller på med något som skulle passa bättre i något av Monte Pythons program. 😀
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 15:33Håller med om att tiden 2 tim på en halvmara inte är särskilt imponerande från ett perspektiv. Dock tror jag faktiskt inte att begränsningen satt i min andning, utan det faktum att min kropp inte är tränad för bättre prestation. Med tanke på att jag börja
Håller med om att tiden 2 tim på en halvmara inte är särskilt imponerande från ett perspektiv. Dock tror jag faktiskt inte att begränsningen satt i min andning, utan det faktum att min kropp inte är tränad för bättre prestation. Med tanke på att jag börja