Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Novak Djokovic få ta upp något om näsandning vid intervjuver ibland 😛

"Vidare blir luftflödet från näsan också mycket mer strömlinjeformat jämfört med munandningens mer turbukenta luftflöde, som far åt alla håll. Ett strömlinjeformat luftflöde gör att luften hamnar längre ned i lungorna, vilket är önskvärt då det finns fler

Jag har väldigt svårt att tro att strömningen är laminär alls oavsett om man andas genom näsa eller mun.

Jag har väldigt svårt att tro att strömningen är laminär alls oavsett om man andas genom näsa eller mun.

Väldigt, väldigt svårt!

Jag kan be en slipad strömningsmekaniker räkna på det och kanske sätta upp en simulering.

Tack. Håller med er till 100%.

Förtydligande: Luftströmmen är sannolikt ännu mer turbulent i näshålan än den är i munhålan pga alla utskott, trängre, o.s.v. m.m.

Borde gå att bygga en jättefin modell! För som bekant tror ingen utom den som gjort beräkningarna på dem 😉

Min underliggande uppfattning är hur lr hur att TS bör hålla sig till lite mer vedertagna faktapåståenden alternativt leverera referenser till vissa av sina påståenden.

Samt köpa en banner av Olle.

Jag är frågande till att någon överhuvudtaget skulle se den tävlingsövningen som en väg till bättre resultat, mer än i Anders börs.