Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHamnar ni rätt?
You need to log in to create posts and topics.

Det brukar finnas en del sätt att omräkna sina tider på kortare sträckor till förväntad sluttid på Maran.
Här är TSM tider.... Hamnar ni rätt? Vad gör ni på kortare sträckor och vad har ni för Marathon tid?

Tillägger efter Markus inlägg att ni som träna

Borde klara 7,5km på 26:00 och senaste maran gick på 3:26.
Hamnar jag rätt? Nej, inte ens i närheten... 😉

Tillagt: I och för sig handlar det ju om vilken träningsgrupp man platsar i träningsmässigt, snarare än vad man gör på maran idag. Även om "senaste

Borde nämnt att Markus skulle vara undantaget här..... 🙂

För att det skall stämma nåt sånär bör man vara tränad för den aktuella distansen.

Jag blev förvånad över att marathon.se denna gång lyckades ge vettiga råd och tider. Tidigare år har det varit lite si och så med detta. Men ska man välja grupp och program så tycker jag att det ser helt rätt ut (t+)

Springer 5km i 4:25 tempo och kom in på 3:43 på maran. Stämmer väl rätt bra tycker jag 🙂

Väl fungerande tumregel från 80-talet, för de som inte missat några bitar i sin träning:

Miltid x 4.5 = maratid.

Jag är lite för dålig på maran jämfört med kortare distanser.
Springer 7,5 km på ca 30 minuter men har inte klarat maran under 3.30 ännu (3.32 är PB). Borde klara 3.20 enligt beräkningarna. 🙁

Jag klarar inte att springa 5 km på 30 minuter.
Men jag klarar ändå inte att springa maran på 6 timmar.
Så där har de fel!

Bandit, med en faktor på 4.5 skulle det räcka med en miltid på 40 minuter för att göra maran på 3 timmar. Då ska man verkligen vara grymt bra uthållighetstränad, jag tror inte att det är många som fixar det.