Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:06Ang. att kopiera konceptet, menar du att man bara ska kopiera de skadefria perioderna med ovan nämnda "30km-pass varje vecka, + ev ett andra", eller ska man kopiera HELA erat upplägg så även alla skadeperioder inkluderas där det varken löptes 1 eller 2 lå
Ang. att kopiera konceptet, menar du att man bara ska kopiera de skadefria perioderna med ovan nämnda "30km-pass varje vecka, + ev ett andra", eller ska man kopiera HELA erat upplägg så även alla skadeperioder inkluderas där det varken löptes 1 eller 2 lå
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:07Men antar du inte lite för mycket nu? Med bättre milkapacitet hade väl marakapaciteten kunnat ökat ytterligare, med bättre grundfart? Hade ju knappast skippat långpassen och uthålligheten, det hade blivit både och.
Men antar du inte lite för mycket nu? Med bättre milkapacitet hade väl marakapaciteten kunnat ökat ytterligare, med bättre grundfart? Hade ju knappast skippat långpassen och uthålligheten, det hade blivit både och.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:10Jag menar inte att du skulle träna mer för milen, dvs verkligt ökad 10km-kapacitet. Jag menar bara att du skulle vila/toppa formen lika seriöst inför nåt lättsprunget 10km-lopp ibland. Du var ju maralöpare, så att du tränade marathon-träning är OK, men fö
Jag menar inte att du skulle träna mer för milen, dvs verkligt ökad 10km-kapacitet. Jag menar bara att du skulle vila/toppa formen lika seriöst inför nåt lättsprunget 10km-lopp ibland. Du var ju maralöpare, så att du tränade marathon-träning är OK, men fö
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:12Nu ska du inte döma alla efter mig. 🙂 Bara i min närhet det fanns de som tränade ännu mer och sällan eller aldrig var skadade. Och gjorde 6-16 min bättre maratider, och som formeln stämde ganska så bra på.
Nu ska du inte döma alla efter mig. 🙂 Bara i min närhet det fanns de som tränade ännu mer och sällan eller aldrig var skadade. Och gjorde 6-16 min bättre maratider, och som formeln stämde ganska så bra på.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:14...fast det fanns även fler som du, dvs som blev skadade av de där 30km-racen i tävlingsfart på slutet! 🙂 Vad genomsnittet hamnar vet jag inte, men nog var eran träning skaderiskfylld.
...fast det fanns även fler som du, dvs som blev skadade av de där 30km-racen i tävlingsfart på slutet! 🙂 Vad genomsnittet hamnar vet jag inte, men nog var eran träning skaderiskfylld.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:14Jo, i det har rätt, men det var bara maror och i viss mån halvmaror, som gällde då, resten var förberedelser. Visst, skulle ha tävlat mer på 5 & 10 km...
Jo, i det har rätt, men det var bara maror och i viss mån halvmaror, som gällde då, resten var förberedelser. Visst, skulle ha tävlat mer på 5 & 10 km...
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:16Säg nu inget ont om tremilar i sub4-tempo! Guld värda. 🙂
Säg nu inget ont om tremilar i sub4-tempo! Guld värda. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:25Vågar man bryta in.
Jag klarade ej sub. 3H.
Pers 10K sub. 35 minuter.
Så jag höll ej 4.5 x 10K.Men under åren 1982 - 87, kanske var det 88 så sprang vi bara långpass.
30K eller längre. 50 - 60K då och då.
Alla intresserade ställde upp om de fick lov.
S
Vågar man bryta in.
Jag klarade ej sub. 3H.
Pers 10K sub. 35 minuter.
Så jag höll ej 4.5 x 10K.
Men under åren 1982 - 87, kanske var det 88 så sprang vi bara långpass.
30K eller längre. 50 - 60K då och då.
Alla intresserade ställde upp om de fick lov.
S
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:47Hoppar in här i alla formlar 🙂 jag har funderat och kommit fram till att jag ska fokusera på kvalitetspassen för att få upp farten på bla milen - detta för att se vad det kan göra på tiden för Stockholm Marathon.
Långpassen gör jag med glädje ju längr
Hoppar in här i alla formlar 🙂 jag har funderat och kommit fram till att jag ska fokusera på kvalitetspassen för att få upp farten på bla milen - detta för att se vad det kan göra på tiden för Stockholm Marathon.
Långpassen gör jag med glädje ju längr
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 22:34Haile Gebrselassie 26:22.75 x 4,5 = 1:58:42 (verklig tid 2:03:59 = WR)
Paul Tergat - - - -- 26:27.85 x 4,5 = 1:59:05 (verklig tid 2:04:55 = fd WR)Ojojoj, det verkar som att inte ens världsrekordhållaren (eller före detta WR-hållaren) har skött maraträni
Haile Gebrselassie 26:22.75 x 4,5 = 1:58:42 (verklig tid 2:03:59 = WR)
Paul Tergat - - - -- 26:27.85 x 4,5 = 1:59:05 (verklig tid 2:04:55 = fd WR)
Ojojoj, det verkar som att inte ens världsrekordhållaren (eller före detta WR-hållaren) har skött maraträni