Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHamnar ni rätt?
You need to log in to create posts and topics.

Dom där tiderna stämmer väldigt dåligt med mig också - studenternas tabell är iaf bättre: http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp

Japp, studenternas tabell är mer realistisk för de flesta då det finns en inbyggd trötthetsfaktor....

Den stämmer perfekt för mej verkar det som.
19:50 42:05 1:33:00 2:31 3:32

Jag sprang midnattsloppet på 41.54 och sth hm på 1:32:55.

Glädnande nog skulle jag alltså kunna ha kapacitet för 5 k under 20
men inte maran under 3:30 vilket jag tror stämmer.

Fast Lena; de menar väl att om du inte klarar 5 km på 30 minuter så ska du följa det programmet och _då_ kommer du klara maran på 6 timmar?
Eller tolkar jag tabellen fel som klistrades in?

Ingen inbillar sig väl att man klarar de maratiderna utan maraträ

Ang. "Miltid x 4.5 = maratid" räcker det inte med att vara bra uthållighetstränad, man måste samtidigt ha bristande snabbhet! 😉 Alternativt aldrig satsa på några kortare lopp - som Bandit/Erik själv aldrig gjorde. Eller var det så att du var för mycket s

Är helt klart långt från mina planerade 3:09 🙂 .. Tror ni att man kan göra 3:09 efter att ha löptränat i 2 månader totalt 8? 😀 . Nä, man hinner väl inte bygga upp farten, så under 3:30 får bli mitt mål.

Men tiderna i artikeln handlade ju om vilket träningsprogram för marathon man ska välja. För att sedan leverera om ett halvår. Sett i det perspektivet tycker jag tiderna stämmer. I kontrast med en artikel i RW för några år sedan då 4h var "till för dig so

-->Pontus: Ekvationen presenterades i ett nummer av SpringTime nån gång under 80-talet, och den stämde på en hel del marathonlöpare. Men som Markus antyder, många av oss hade nog en hel del prio på maran. Låter dock vara osagt om vi var dåliga millöpare e

Angående "grymt bra uthållighetstränad", det var många av oss förstås, med 3-milspass varje vecka bra nära året om, och rätt så ofta ytterligare ett långpass per vecka, vilket bidrog till höga veckodoser.

Så formeln kanske hör 80-talet till. Men det går

Fast du klarar ju 4,5x-formeln tack vare att du struntade i 10km-loppen och därmed alltid underpresterade i dessa lopp. Som sagt, hade du satsat på nåt 10km-lopp hade du sprungit fortare och då hade du inte klarat 4,5x på maran. T.ex. 33:20 x 4,5 = 2:30h.