Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja nu är jag lite i valet och kvalet när jag skall köpa nya löparskor.

Jag har normalt sett stl 42 men mina Saucony Triumph 7 som jag köpte förra året var det mer lagom med stl 43.

Jag var hos löplabbet igår och provsprang ett antal skor där och kände e

40 i vanliga skor och 42,5 i löparskor.

Ska du springa längre än till bussen så undvik för allt i världen tryck på tån. Skostorleken är förövrigt bara en siffra och inget annat. Intalar jag mig. 🙂

Men du bör testa olika märken - de kan vara/är olika breda. Det är dumt att ha en FÖR lång sko bara för att bredden ska bli ok!

@Anna: Jo det blir ju lite mer löpning än till bussen. Ca 4-5 mil i veckan snarare... 😉

Mest är jag nog orolig för att en 44a skulle bli alldeles för stor och därmed ha sämre passform. Sauconys 43or sitter ju prefekt förutom det lilla, lilla trycket på

Jag har samma storlek på löparskor som i princip alla andra skor... (?)

Abbe,
jag har också Saucony Trimph och har sprungit med 4:an - 7:an (den brandgula som kallas Vizipro tror jag) de senaste åren. Jag har gått från strl. 44 till 46 så antingen har vi vuxit båda två eller så krymper Saucony sina storlekar 🙂

EDIT: i övri

För långpass + långlopp har jag 39,5 (normalt 38 i vanliga skor), för kortare sträckor funkar det med skor i 38,5-39 (beroende på märke) så framför allt är det om du ska köra längre pass som du behöver mycket plats för att slippa blånagel.
Och ja, det bli

Samma storlek på löparskor som andra för min del. Jag har experimenterat en del med det på senare tid eftersom jag tenderar att få blånaglar på mina (långa) pektår, och har efter diverse experiment insett att det har med hur jag spjärnar med tårna i fråns

Jag har precis som några andra samma storlek på löparskor som vanliga skor. Brukade tidigare ibland få blånaglar men nu var det några år sen det inträffade senast.

Eländigt av saucony att ej erbjuda en sko med storlek 43,5 eller "43 1/3" .

😛