Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Efter att besvärats av tryck på toppen av tårna så har jag minst 1,5-2 storlekar större skor. Men det är som sagts ovan, det viktiga är att jag har bra stöd runt hälen och då brukar tårna få bra spelrum.

I ett annat sammanhang så köpte jag skor via nätet

Nej, saucony verkar tex ha klart mindre skor än många andra av samma storlek. När jag skriver att jag använder samma storlek menar jag inte samma siffra, utan motsvarande passform.

Det är fö inte menat som kritik mot saucony som är det märke jag kommit a

Angående skostorlek.. Jag verkar ha för små fötter. Har spanat in Inov8 flite 195, men de verkar inte göras i storlek 35. Någon som har tips på liknande sko som görs i små storlekar?

Efter lite velande bestämde jag mig för nån slags "kompromiss"...

Har varit sugen på Saucony Kinvara ett tag och dom kändes såpass följsamma när jag testade dom att jag sätter passform och bra "grepp" före maximal komfort på dessa. Beställde ett par från

Andrea, är det UK size 4? Då finns dom på Wiggle

50 i vanliga skor och 51,5 i löpardojjorna.

Jag har märkt att foten svullnar en hel del när det blir varmt. Så under sommaren så fick jag ofta ont i fötterna för att skon kändes för trång. köpte större skor och tycker det går bättre. nu är det ju iorförsig inte sommar men ändå.. klippa naglarna är

Jag brukar köra med ~44 i mina vanliga skor, senast när jag köpte mina Salomon trailskor så köpte jag 44 & 1/3, det ångrade jag efter förra årets Fjällmaraton i björkliden, då någon vecka efter loppet lossnade mina lilltå-naglar.. sista milen eller så und

Ja jag tror väl att trådskaparen samt alla andra i FunBeats-världen nu vet om att man ska ha några nummer större dojor i löpargrejorna än vad man annars har. Fanns ju redan i nummer 7 av Jogging 1986 typ.... Ja sen så är vi ju så underbart olika i valören

Är det någon som har prövat att faktiskt mäta sina fötter före och efter ett längre pass?