Quote from Guest on 5 October 2010, 14:35Enligt friidrottsreglerna gäller:
""Det är uttryckligen förbjudet med extern "draghjälp". Tillåtna är däremot "vanliga harar", dvs deltagare som startar samtidigt och som drar så länge de orkar. Däremot är det alltså förbjudet med farthållningshjälp från
Enligt friidrottsreglerna gäller:
""Det är uttryckligen förbjudet med extern "draghjälp". Tillåtna är däremot "vanliga harar", dvs deltagare som startar samtidigt och som drar så länge de orkar. Däremot är det alltså förbjudet med farthållningshjälp från
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 14:45Jag tror du har totalt missuppfattat vad draghjälp innebär.
Jag tror du har totalt missuppfattat vad draghjälp innebär.
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 14:57Det skulle ju även inkludera klockor. Men behöver elitlöpare i tävlingsklassen verkligen sådana hjälpmedel? Vad folk i motionsklassen håller på är väl inte särskilt intressant?
Det skulle ju även inkludera klockor. Men behöver elitlöpare i tävlingsklassen verkligen sådana hjälpmedel? Vad folk i motionsklassen håller på är väl inte särskilt intressant?
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:05Om man läser inlägg här på Funbeat så förstår man att fotpoddar och GPS-klockor inte nödvändigtvis hjälper, utan ibland även stjälper löparen i ambitionen att nå en viss tid.
Men just för förståelsen här för SFIFs regler så tror jag att nyckelordet är "e
Om man läser inlägg här på Funbeat så förstår man att fotpoddar och GPS-klockor inte nödvändigtvis hjälper, utan ibland även stjälper löparen i ambitionen att nå en viss tid.
Men just för förståelsen här för SFIFs regler så tror jag att nyckelordet är "e
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:07Då är inte denna "externa draghjälpen" tillåten heller?
BILD:http://animal.discovery.com/fansites/wildkingdom/lions-elephant-hunters/images/lion-hunt-06.jpg
Då är inte denna "externa draghjälpen" tillåten heller?
BILD:http://animal.discovery.com/fansites/wildkingdom/lions-elephant-hunters/images/lion-hunt-06.jpg
Quote from Elias Engqvist on 5 October 2010, 15:08Mikael: Bara om stadionklockan är elektronisk!
Mikael: Bara om stadionklockan är elektronisk!
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:09Man kan alltså ha en moraklocka med sig då?!
Man kan alltså ha en moraklocka med sig då?!
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:09Den virtuelle partnern i FR305 kan mycket väl tolkas som just en elektronisk draghjälp/farthållare.
Den virtuelle partnern i FR305 kan mycket väl tolkas som just en elektronisk draghjälp/farthållare.
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:15Fast den virtuella partnern är ju egentligen bara en grafisk presentation av det du kan se i sifferfönster. Än så länge har inte Garmin byggt in någon artificiell intelligens i den virtuella partnern.
Fast den virtuella partnern är ju egentligen bara en grafisk presentation av det du kan se i sifferfönster. Än så länge har inte Garmin byggt in någon artificiell intelligens i den virtuella partnern.
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:27Jag undrar också vad som avses med "elektroniska hjälpmedel" i det här sammanhanget.
Det kan ju inte vara klocka, för då borde det stå "klocka" och en mekanisk klocka borde jämställas med en elektronisk dito. GPS/fotpod tillför inte mycket som klockan re
Jag undrar också vad som avses med "elektroniska hjälpmedel" i det här sammanhanget.
Det kan ju inte vara klocka, för då borde det stå "klocka" och en mekanisk klocka borde jämställas med en elektronisk dito. GPS/fotpod tillför inte mycket som klockan re