Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Enligt friidrottsreglerna gäller:

""Det är uttryckligen förbjudet med extern "draghjälp". Tillåtna är däremot "vanliga harar", dvs deltagare som startar samtidigt och som drar så länge de orkar. Däremot är det alltså förbjudet med farthållningshjälp från

Jag tror du har totalt missuppfattat vad draghjälp innebär.

Det skulle ju även inkludera klockor. Men behöver elitlöpare i tävlingsklassen verkligen sådana hjälpmedel? Vad folk i motionsklassen håller på är väl inte särskilt intressant?

Om man läser inlägg här på Funbeat så förstår man att fotpoddar och GPS-klockor inte nödvändigtvis hjälper, utan ibland även stjälper löparen i ambitionen att nå en viss tid.

Men just för förståelsen här för SFIFs regler så tror jag att nyckelordet är "e

Då är inte denna "externa draghjälpen" tillåten heller?

BILD:http://animal.discovery.com/fansites/wildkingdom/lions-elephant-hunters/images/lion-hunt-06.jpg

Mikael: Bara om stadionklockan är elektronisk!

Man kan alltså ha en moraklocka med sig då?!

Den virtuelle partnern i FR305 kan mycket väl tolkas som just en elektronisk draghjälp/farthållare.

Fast den virtuella partnern är ju egentligen bara en grafisk presentation av det du kan se i sifferfönster. Än så länge har inte Garmin byggt in någon artificiell intelligens i den virtuella partnern.

Jag undrar också vad som avses med "elektroniska hjälpmedel" i det här sammanhanget.

Det kan ju inte vara klocka, för då borde det stå "klocka" och en mekanisk klocka borde jämställas med en elektronisk dito. GPS/fotpod tillför inte mycket som klockan re