Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 22:42Håller med, "farthållningshjälp" är illa valt. Men regler är regler. Antingen ändrar de på dem, eller så får man inte använda GPS mm.
Håller med, "farthållningshjälp" är illa valt. Men regler är regler. Antingen ändrar de på dem, eller så får man inte använda GPS mm.
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 22:58Intressant diskussion. Jag har några kommentarer:
I lopp där hare som farthållare är tillåten så gäller det bara den av tävlingsledningen sanktionerade haren och att man annonserat dennes närvaro i förväg för alla tävlande. Personliga harar är inte tillå
Intressant diskussion. Jag har några kommentarer:
I lopp där hare som farthållare är tillåten så gäller det bara den av tävlingsledningen sanktionerade haren och att man annonserat dennes närvaro i förväg för alla tävlande. Personliga harar är inte tillå
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 23:04Jag var mycket överraskad över att regelen är som den är, jag tänkte mig inte ens för när jag sprang de två löptävlingar jag hitintills sprungit. Dock var det ingen som kom på mig. Frågan är om jag med gott samvete kan forsätta med GPS:ens "hare" nu när j
Jag var mycket överraskad över att regelen är som den är, jag tänkte mig inte ens för när jag sprang de två löptävlingar jag hitintills sprungit. Dock var det ingen som kom på mig. Frågan är om jag med gott samvete kan forsätta med GPS:ens "hare" nu när j
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 23:47Tack Mikael
Ditt klargörande var perfekt.
Tack Mikael
Ditt klargörande var perfekt.
Quote from Funbeat user on 6 October 2010, 00:09Fast jag vet inte vad SFIF tycker idag okt 2010? Därför är det fortfarande relevant att försöka få ut ett svar eller en rekommendation från dem.
Fast jag vet inte vad SFIF tycker idag okt 2010? Därför är det fortfarande relevant att försöka få ut ett svar eller en rekommendation från dem.
Quote from Funbeat user on 6 October 2010, 00:34Ingen som har sett om någon stjärna på något stort lopp använde GPS-klocka?
Känns som att det är för vanligt med GPS för att det inte skall finnas någon praxis
(förresten undra hur många på LL/Stockholm marathon/Göteborsvarvet mfl som inte hade blivit
Ingen som har sett om någon stjärna på något stort lopp använde GPS-klocka?
Känns som att det är för vanligt med GPS för att det inte skall finnas någon praxis
(förresten undra hur många på LL/Stockholm marathon/Göteborsvarvet mfl som inte hade blivit
Quote from Funbeat user on 6 October 2010, 06:40Vad anses som HJÄLPMEDEL för att prestera bättre.
Jag springer på en bättre tid på Varvet och Berlin Marathon tack vare min:
Pulskontroll (hindra mig från att gå på syra)
GPS (fartintervall)
Personlig hare (Löpare som håller rätt tempo)I träningen inför
Vad anses som HJÄLPMEDEL för att prestera bättre.
Jag springer på en bättre tid på Varvet och Berlin Marathon tack vare min:
Pulskontroll (hindra mig från att gå på syra)
GPS (fartintervall)
Personlig hare (Löpare som håller rätt tempo)
I träningen inför
Quote from Funbeat user on 6 October 2010, 06:48Brukar elitlöpare _ha_ klockor? Springer inte de flesta utan? Eller är det bara korta distanser?
Brukar elitlöpare _ha_ klockor? Springer inte de flesta utan? Eller är det bara korta distanser?
Quote from Funbeat user on 6 October 2010, 08:22Tycker man ser det på de stora galorna ibland, 10K-löpare som knäpper av klockan vid målgång... (H)
Tycker man ser det på de stora galorna ibland, 10K-löpare som knäpper av klockan vid målgång... (H)
Quote from Funbeat user on 6 October 2010, 08:47Regler är regler och regler är föremål för tolkning. Hade det inte varit så hade vi inte behövt ett stort rättssystem för att hantera just det.
Regler är regler och regler är föremål för tolkning. Hade det inte varit så hade vi inte behövt ett stort rättssystem för att hantera just det.