Quote from Guest on 17 June 2007, 19:58jag behöver hjälp med vad jag ska göra med mina benhinnor!! jag blir tokig inget hjälper vilar o vilar , kör igång supersakta, har bra skor men inget hjälper !! snälla vet nån vad jag ska göra?? ska springa tjejmilen i höst och vill kunna prestera bra!
jag behöver hjälp med vad jag ska göra med mina benhinnor!! jag blir tokig inget hjälper vilar o vilar , kör igång supersakta, har bra skor men inget hjälper !! snälla vet nån vad jag ska göra?? ska springa tjejmilen i höst och vill kunna prestera bra!
Quote from Therese Woodhill on 17 June 2007, 20:08Jag hade själv benhinneinflammation i båda benen samtidigt och vet vilket gissel det är. Jag vilade också, men nu vet jag bättre att det är aktiv vila som gäller. Du kanske ska prova att gå på vatten-gympa/-löppass för att bygga upp dig igen om du tagit e
Jag hade själv benhinneinflammation i båda benen samtidigt och vet vilket gissel det är. Jag vilade också, men nu vet jag bättre att det är aktiv vila som gäller. Du kanske ska prova att gå på vatten-gympa/-löppass för att bygga upp dig igen om du tagit e
Quote from Funbeat user on 17 June 2007, 20:17jag har inte ätit några tabletter alls bara kört tigerbalsam o vila. det där med vikten va intressant hur menar du?
jag har inte ätit några tabletter alls bara kört tigerbalsam o vila. det där med vikten va intressant hur menar du?
Quote from Funbeat user on 17 June 2007, 20:21du menar alltså att jag kanske springer för mkt? springer varannan dag och visst har lite förmånga kg än . har försökt att komma ner 5-6 kg men det är tvärstopp jag har provat det mesta men njuter nog av livet lite för mkt. ska köra lite raska promenader
du menar alltså att jag kanske springer för mkt? springer varannan dag och visst har lite förmånga kg än . har försökt att komma ner 5-6 kg men det är tvärstopp jag har provat det mesta men njuter nog av livet lite för mkt. ska köra lite raska promenader
Quote from Alva Nordin on 17 June 2007, 20:22Du kan inte träna cykling istället för att hålla uppe konditionen? Förstår att du helst vill springa om du ska springa tjejmilen, men så länge du har ont...Jag är spinninginstruktör men sprang inte en meter på hela hösten och vintern, sen kunde jag ändå s
Du kan inte träna cykling istället för att hålla uppe konditionen? Förstår att du helst vill springa om du ska springa tjejmilen, men så länge du har ont...Jag är spinninginstruktör men sprang inte en meter på hela hösten och vintern, sen kunde jag ändå s
Quote from Funbeat user on 17 June 2007, 20:24Jag har faktiskt cyklat 2-3 mil nån dag i veckan för att avlasta men så fort jag börja springa igen så är det tillbaka!
Jag har faktiskt cyklat 2-3 mil nån dag i veckan för att avlasta men så fort jag börja springa igen så är det tillbaka!
Quote from Funbeat user on 17 June 2007, 21:00Jamen testa "Ida-metoden då"? Cykla enbart, i ett par, tre, fyra veckor?
Följ löpprogrammen tidsmässigt och belastningsmässigt, men flytta över till en cykel.
Jamen testa "Ida-metoden då"? Cykla enbart, i ett par, tre, fyra veckor?
Följ löpprogrammen tidsmässigt och belastningsmässigt, men flytta över till en cykel.
Quote from Håkan Öhling on 17 June 2007, 23:24Prova att massera vaderna ordentligt före men framförallt efter varje löppass. Det tillsammans med tigerbalsam varje natt hjälpte mig.
Prova att massera vaderna ordentligt före men framförallt efter varje löppass. Det tillsammans med tigerbalsam varje natt hjälpte mig.
Quote from Urban Nilsson on 18 June 2007, 08:27Värme. Klipp av ett par strumpor och ha runt benen även när du inte tränar. Tåhävningar.
Värme. Klipp av ett par strumpor och ha runt benen även när du inte tränar. Tåhävningar.
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 09:10Sista månaderna inför Stockholm marathon hade jag problem med mina benhinnor. Två veckor innan loppet gjorde jag en chansning; slutade springa och cyklade bara, åt tre tabletter voltaren om dagen (enligt vad som står på asken) och smörjde med Voltaren gel
Sista månaderna inför Stockholm marathon hade jag problem med mina benhinnor. Två veckor innan loppet gjorde jag en chansning; slutade springa och cyklade bara, åt tre tabletter voltaren om dagen (enligt vad som står på asken) och smörjde med Voltaren gel