Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 10:48Detta gjorde jag när jag hade problem:
• Liniment innan varje pass och på benen varje kväll när jag la mig.
• Rehband skydd på under benen varje träningspass ( du vet sådana där blå-oranga ”neopren-fodral”) och även under dagen på jobbet (ha på den max f
Detta gjorde jag när jag hade problem:
• Liniment innan varje pass och på benen varje kväll när jag la mig.
• Rehband skydd på under benen varje träningspass ( du vet sådana där blå-oranga ”neopren-fodral”) och även under dagen på jobbet (ha på den max f
Quote from Urban Nilsson on 18 June 2007, 11:22Blix: Du har rätt. Man ska inte lägga ner löpningen helt. Benhinneinflammation är som regel en valpsjukdom och försvinner efter hand (såvida den inte är mekansikt orsakad). Det är bättre att springa kortare och mer sällan tills problemet är borta (plus al
Blix: Du har rätt. Man ska inte lägga ner löpningen helt. Benhinneinflammation är som regel en valpsjukdom och försvinner efter hand (såvida den inte är mekansikt orsakad). Det är bättre att springa kortare och mer sällan tills problemet är borta (plus al
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 11:35När jag hade ont i benhinnorna blev jag rekommenderad att höja fotändan i sängen lite. Det känndes skönt. 🙂
När jag hade ont i benhinnorna blev jag rekommenderad att höja fotändan i sängen lite. Det känndes skönt. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 12:33Antar att vad killarna ovan säger är rätt. Anledningen till min "totala" vila från löpningen var ju också att jag skulle springa maran två vecor senare. Vila behövde jag avsett benhinnorna.
Det ska dock sägas att jag idag gjorde mitt första löppass efter
Antar att vad killarna ovan säger är rätt. Anledningen till min "totala" vila från löpningen var ju också att jag skulle springa maran två vecor senare. Vila behövde jag avsett benhinnorna.
Det ska dock sägas att jag idag gjorde mitt första löppass efter
Quote from Urban Nilsson on 18 June 2007, 12:42>jag blir tokig inget hjälper vilar o vilar , kör igång supersakta, har bra skor men inget hjälper
Jag tycker att det låter som om du har ett mekaniskt fel. Vissa av problemen kan inte lösas med skor eller försiktig löpning. Jag hade liknande situation o
>jag blir tokig inget hjälper vilar o vilar , kör igång supersakta, har bra skor men inget hjälper
Jag tycker att det låter som om du har ett mekaniskt fel. Vissa av problemen kan inte lösas med skor eller försiktig löpning. Jag hade liknande situation o
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 15:58tack för alla bra tips! har kollat löpsteget och det va bra och normalt. ska köra lite lugnare pass max var 3.e dag och promenader däremellan för det känns ok, har även inhandlat pronaxen. tycker ju att det är kul att springa så man blir väl lite för ivri
tack för alla bra tips! har kollat löpsteget och det va bra och normalt. ska köra lite lugnare pass max var 3.e dag och promenader däremellan för det känns ok, har även inhandlat pronaxen. tycker ju att det är kul att springa så man blir väl lite för ivri
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 20:44En annan viktig sak att tänka på när man drabbas av benhinneinflammation är vilket underlag man springer på. Ska tänka på att inte byta underlag utan har man börjat spring på ett sklags underlag så ska man fortsätta. Benen anpassar sig efter underlaget. S
En annan viktig sak att tänka på när man drabbas av benhinneinflammation är vilket underlag man springer på. Ska tänka på att inte byta underlag utan har man börjat spring på ett sklags underlag så ska man fortsätta. Benen anpassar sig efter underlaget. S
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 23:00Ni nämner både Liniment, Voltaren och tigerbalsam..
Men hur blir det om man använder alla tre?
Och när ska man smörja in med vilken? Det kanske inte får samma effekt om man har allt samtidigt?
Vilket är effektivast och bäst?Jag har benhinneinflammation
Ni nämner både Liniment, Voltaren och tigerbalsam..
Men hur blir det om man använder alla tre?
Och när ska man smörja in med vilken? Det kanske inte får samma effekt om man har allt samtidigt?
Vilket är effektivast och bäst?
Jag har benhinneinflammation
Quote from Urban Nilsson on 19 June 2007, 08:22>• Styrkeövning för framsidan av vaden. Sitt på en stol. Håll hälen i marken medan du lyfter upp tårna så mycket du kan under 5 sekunder. Gör 3x15 ggr 3 gånger om dagen och ta i!!! Gör du rätt blir du kalastrött i framsidan av vaden.
Excentriska vadhävni
>• Styrkeövning för framsidan av vaden. Sitt på en stol. Håll hälen i marken medan du lyfter upp tårna så mycket du kan under 5 sekunder. Gör 3x15 ggr 3 gånger om dagen och ta i!!! Gör du rätt blir du kalastrött i framsidan av vaden.
Excentriska vadhävni
Quote from Funbeat user on 19 June 2007, 10:47Jag hade problem med benhinnorna jämt förut, men nu är det borta. Jag har funderat och kommit fram till att jag ändrat på två saker.
-Jag har börjat stretcha på annat sätt, ny "övning", för mig. Man sitter på huk med ena smalbenet mot marken och andra kn
Jag hade problem med benhinnorna jämt förut, men nu är det borta. Jag har funderat och kommit fram till att jag ändrat på två saker.
-Jag har börjat stretcha på annat sätt, ny "övning", för mig. Man sitter på huk med ena smalbenet mot marken och andra kn