Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHJÄLP!!!
You need to log in to create posts and topics.

Jag fick benhinneinflammation under lumpen och när voltaren inte hjälpte så gick jag till en idrottsskademottagning på Landbrogatan 9, vid Café Tre G i Karlskrona. Han var jättebra!

För min del hjälpte det fort med fotinlägg, akupunktur (funkade bra!) oc

Stretcha ofta med böjt ben som Anna-Karin säger. Går även att göra stående bara benet är ordentligt böjt. Det är ofta den nedre djupa vadmuskeln som inte får plats och trycker mot skenbenet. Massage kan också fungera.

"jag har inte ätit några tabletter alls bara kört tigerbalsam o vila. det där med vikten va intressant hur menar du? "

Jag menar att du kan ha en övervikt som gör att belastingen på dina ben blir för stor i förhållande till din återhämtning. En person so

Fick just veta av en kille att ont i benhinnorna på insidan av underbenet, nära vristen, kunde bero på att vadmuskeln "slår emot" benhinnan där under löppasset, och att försöka springa mer "på tårna" dvs inte ha så rullande fotilägg. Att bekymret också ku

>enhinnorna på insidan av underbenet, nära vristen, kunde bero på att vadmuskeln "slår emot" benhinnan där under löppasset, och att försöka springa mer "på tårna" dvs inte ha så rullande fotilägg. Att bekymret också kunde bero på skobyte, dvs att man ännu

Gjut ilägg hos en ortoped med löpkunskap. I Stockholm rekommenderas Runners store (www.runnersstore.se). Rullandet kommer av sig själv.

Jag har haft samma problem och för mig har det blivit bättre "bara" genom att rulla mer på foten i löpsteget. Min sjukgymnast har även tipsat mig om att göra en övning efter uppvärmningen där jag "springer som en häst som tränar dressyr" Det känns i alla

Jo, jag hänger med. Funderar bara på varför det har kommit NU. Jag vill ha det till att en kombination av nya löpskor (som iofs passar bättre än mina gamla och känns jättebra) och en kraftigt ökad löpmängd/vecka kan vara orsaken. Överbelastning, helt enke

Mitt problem kom tillbaka VARJE gång jag ökade träningsmängden. Oavsett om jag följde 10% rekomendationen eller inte. Mekaniska problem försvinner inte av sig själva.

Jag menar att du kan ha en övervikt som gör att belastingen på dina ben blir för stor i förhållande till din återhämtning. En person som vill komma igång med t.ex. fettförbränning för att gå ner i vikt bör inte använda sig av jogging under den period man