Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 07:30Hej, precis blivit medlem här. Bra sida. Hoppas foten läker snart!
Ville bara kommentera användandet av inflammationshämmande läkemedel.
Diklofenak en verksam substans som bla är antiinflammatorisk/antireumatisk, smärtlindrande. Finns i Voltaren, Eze mf
Hej, precis blivit medlem här. Bra sida. Hoppas foten läker snart!
Ville bara kommentera användandet av inflammationshämmande läkemedel.
Diklofenak en verksam substans som bla är antiinflammatorisk/antireumatisk, smärtlindrande. Finns i Voltaren, Eze mf
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 08:00Klokt inlägg Sara!
Klokt inlägg Sara!
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 09:43Sara är du medveten om att Ibuprofen är ett NSAID-preparat, dvs antiinflammatoriskt? Även diklofenak tillhör gruppen NSAID (NonSteroid AntiInflammatory Drug, steroid=kortisonpreparat)
Blir lite märkligt när du dissar diklofenak och rekommenderar ibuprofe
Sara är du medveten om att Ibuprofen är ett NSAID-preparat, dvs antiinflammatoriskt? Även diklofenak tillhör gruppen NSAID (NonSteroid AntiInflammatory Drug, steroid=kortisonpreparat)
Blir lite märkligt när du dissar diklofenak och rekommenderar ibuprofe
Quote from Lars Mörrby on 9 November 2008, 10:04Skall man tro en kompis som doktorerat i medicin så är ibuprofen ett bättre anti-inflammatoriskt medel än diklofenak, och har färre biverkningar.
Just på foten kan nog annars salva fungera bra eftersom det är nära från huden till det skadade området.
De
Skall man tro en kompis som doktorerat i medicin så är ibuprofen ett bättre anti-inflammatoriskt medel än diklofenak, och har färre biverkningar.
Just på foten kan nog annars salva fungera bra eftersom det är nära från huden till det skadade området.
De
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 10:31Ja, jag har varit och kollat foten.
Dem gav några tabletter som inte hjälper :/ .
Vad tycker ni är den bästa konditions träningen förutom löpning ?
Ja, jag har varit och kollat foten.
Dem gav några tabletter som inte hjälper :/ .
Vad tycker ni är den bästa konditions träningen förutom löpning ?
Quote from Linda Jansson on 9 November 2008, 11:07För mig fungerar simning perfekt, brukar intervall-träna genom att blanda bröstsim ocg crawl, tex varannan längd.
För mig fungerar simning perfekt, brukar intervall-träna genom att blanda bröstsim ocg crawl, tex varannan längd.
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 11:11Cykling eller crosstrainer kan kanske även det vara tillräckligt skonsamt för foten, om du tar det lite varligt och känner efter.
Edit: Egentligen är _allt_ bättre än löpning. 😉
Cykling eller crosstrainer kan kanske även det vara tillräckligt skonsamt för foten, om du tar det lite varligt och känner efter.
Edit: Egentligen är _allt_ bättre än löpning. 😉
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 12:10Simma och "vattenlöp", alltså spring i vatten med väst på.
Vattenlöpning (det heter nog något annat men jag kallar det så) är väldigt skonsamt mot kroppen samtidigt som det bygger upp muskler och konditionen.
Simma och "vattenlöp", alltså spring i vatten med väst på.
Vattenlöpning (det heter nog något annat men jag kallar det så) är väldigt skonsamt mot kroppen samtidigt som det bygger upp muskler och konditionen.
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 12:16Läste just igenom listan på biverkning av Diklofenak.
Insåg då att det är tur att jag aldrig läser igenom det pappret som följer med mediciner och där det bland annat står om biverkning. Skulle väl bli tio gånger sjukare av att veta allt som man kan bli
Läste just igenom listan på biverkning av Diklofenak.
Insåg då att det är tur att jag aldrig läser igenom det pappret som följer med mediciner och där det bland annat står om biverkning. Skulle väl bli tio gånger sjukare av att veta allt som man kan bli
Quote from Magnus Gelang on 9 November 2008, 12:41E FE: Du skriver att tabletterna inte hjälper,,,,då dyker det upp 3 frågor i mitt huvud:
1. Vad är det för tabletter du har fått, alltså vad heter de?
2. Hur länge har du ätit dem?
3. Har du verkligen vilat foten ordentligt sedan du började äta dem?
E FE: Du skriver att tabletterna inte hjälper,,,,då dyker det upp 3 frågor i mitt huvud:
1. Vad är det för tabletter du har fått, alltså vad heter de?
2. Hur länge har du ätit dem?
3. Har du verkligen vilat foten ordentligt sedan du började äta dem?