Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHJÄLP!!
You need to log in to create posts and topics.

Nja vila och vila. Jag fick rådet att hålla igång foten, Alltså inte anstränga den men
stretcha och flexa foten. Annars är det riskt att tappa rörlighet. Fick även tips om några stretchövningar för foten. Har du haft värken i en vecka får du kanske ge de

E FE: Fick en bristning på baksida lår i somras. Vilade från löpning i 6 veckor. Körde cykel istället, turer på 1-3 timmar fartlek. Funkade skitbra för konditionen. Kan vara värt att testa, men får du minsta känning av foten så avbryt direkt.

Förtydligande till Jack Twist: Ja, jag vet hur det ligger till med Ibuprofen och NSAID-gruppen. Ibuprofen är mycket mildare om man nu behöver ta något mot inflammationen. Därför valde jag föreslå det. (Läs även Börje Lindhs inlägg).
Nyfikenheten kring vad

Efe förlåt att jag inte läste ordentligt ,men gör du ont på insidan av foten eller är de utsidan ? För jag hade ont på insidan ,de gjorde så himla ont ,så förkorta de senan så blev de bättre i foten

Vet du Madelene, det låter jobbigt att du behövde operera en för lång sena. Det är dock ovanligt så dina återkommande förslag om att div besvär skulle komma från långa senor som behöver kortas har inte riktigt bäring.

Jack och du kommer hela tiden med på pekande saker , man ha rätt att fråga de är ju angående fötter nu

Jag har påpekat två saker för dig, inte många. Detta för att du upprepat dels rekommenderar diklofenak till allehanda besvär och dels ger diagnosförslag i form av för lång sena som behöver opereras.

Det blir tjatigt. Jag tycker att mina påpekanden var vä

jack hmmmmm

Diklofenak har en del mindre trevliga biverkningar - jag har vid några tillfällen käkat det (både Voltaren och Diklofenak) - tycker den största effekten är att man blir kass i magen..

Om man har ytligt ont så kan Voltaren salva eller liknande lindra. Det

på vilket sätt är ibuprofen effektivare än voltaren?