Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 08:45Håller med AT. Läste förresten idag att man dubblar risken att dö i förtid vid bukfetma. Att det var farligt med bukfetma har man ju vetat länge, men tydligen inte att det var så alarmerande som en dubblering av risken för för tidig död.
Håller med AT. Läste förresten idag att man dubblar risken att dö i förtid vid bukfetma. Att det var farligt med bukfetma har man ju vetat länge, men tydligen inte att det var så alarmerande som en dubblering av risken för för tidig död.
Quote from Elias Engqvist on 13 November 2008, 08:53Det gäller att använda huvudet då man tränar 🙂
Det gäller att använda huvudet då man tränar 🙂
Quote from Fredric Lagerström on 13 November 2008, 09:13Ja, och du är ju ett föredöme med hjälm och allt Christer. Men ibland kan det vara skönt
att koppla bort hjärnan. Fast det gör man ju bara i skyddad miljö. Tex Crosstrainer,
motionscykel. osvJag tränar dessutom i ett skyddsrum i en källare.
Ja, och du är ju ett föredöme med hjälm och allt Christer. Men ibland kan det vara skönt
att koppla bort hjärnan. Fast det gör man ju bara i skyddad miljö. Tex Crosstrainer,
motionscykel. osv
Jag tränar dessutom i ett skyddsrum i en källare.
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 16:35At jag håller med ,rör man sig inte så kan man få proppar,de är ju inte så roligt precis
At jag håller med ,rör man sig inte så kan man få proppar,de är ju inte så roligt precis
Quote from Lars Mörrby on 13 November 2008, 17:39Jo, det är nog bra mycket farligare att inte träna - och man mår mycket sämre också.
Men i bland tar ambitionen över förnuftet och då kanske man kör hårdare än man egentligen borde.
Det gäller att lyssna på kroppen./B.
Jo, det är nog bra mycket farligare att inte träna - och man mår mycket sämre också.
Men i bland tar ambitionen över förnuftet och då kanske man kör hårdare än man egentligen borde.
Det gäller att lyssna på kroppen.
/B.
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 17:42För jag har knäproblem men ortopeden sa att jag ska träna ändå
För jag har knäproblem men ortopeden sa att jag ska träna ändå
Quote from Lars Mörrby on 13 November 2008, 18:08Knäproblem - styrketräning brukar vara bra. På gymmet är sk benspark (fast det skall vara en lugn, kontrollerad rörelse och ingen spark), eller isometrisk träning där du ligger på golvet, spänner lårmuskeln och lyfter foten en decimeter från golvet och hå
Knäproblem - styrketräning brukar vara bra. På gymmet är sk benspark (fast det skall vara en lugn, kontrollerad rörelse och ingen spark), eller isometrisk träning där du ligger på golvet, spänner lårmuskeln och lyfter foten en decimeter från golvet och hå
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 18:11Börje jag ska testa leg curl imorgon och se om de gå bra,för är helt stel i lederna
Börje jag ska testa leg curl imorgon och se om de gå bra,för är helt stel i lederna
Quote from Lars Mörrby on 13 November 2008, 18:15Leg curl är också en bra övning men då tränar du baksidan av låret, den så kallade lår biceps.
Det är framför allt Leg Extension som hjälper mot knäbesvär.
Man bör dock helst träna bägge, annars kan obalans mellan muskelgrupperna leda till problem.
Leg curl är också en bra övning men då tränar du baksidan av låret, den så kallade lår biceps.
Det är framför allt Leg Extension som hjälper mot knäbesvär.
Man bör dock helst träna bägge, annars kan obalans mellan muskelgrupperna leda till problem.
Quote from Funbeat user on 13 November 2008, 18:17Börje sorry jag blandar ihop jag menar leg extension
Börje sorry jag blandar ihop jag menar leg extension