Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp Jessie bli snabbare!
You need to log in to create posts and topics.

Har du någonsin tävlat på 10km? Med nummerlapp och så menar jag? Att du har dina pers på VU/SU verkar skumt. Jag springer 2 minuter snabbare på tävling än på mina VU i alla fall.

Bara genom att springa 3-4 millopp nu i höst så tror jag du kommer ner unde

Det är väl oviktigt var man pers.ar, huvudsaken är väl att man jämför samma situation gång på gång? Dvs VU med VU och lopp med lopp.

Nu vill ju inte hon bli bättre i VU utan målet var att springa under 60 minuter. De flesta springer snabbare på tävling än på träningstävling, så nog spelar det roll om hon tävlar eller ej.

Nu är jag ingen expert på löpning så, men det jag kan reagera på är att folk som verkar stå och stampa på samma ställe ibland verkar stirra sig blinda på pulszoner, farter, tider och millimeterprecision.

Det kan vara nyttigt att skippa klockan då och då

Jag tror att man måste vara fokuserad på just fart i första hand för att få snabbare tider, jag var knäskadad under mer än ett halvår 2011, fick vara glad om jag kunde träna en mindre mängd varje månad med ett tempo på cirka 10 min/km, i januari 2012 var

Leif, det är något jag också tänker ibland när jag läser på FB.

Här kommer ett bättre tips än crosstrainer: Kör hopprep. Börja lite försiktigt med två korta pass i veckan, så kan du efter några månader hoppa ganska länge. Det handlar inte om att hoppa fo

Leif, precis! När jag var noga med puls, fart och precision sänkte jag mitt PB på milen från 45 och en halv till 38 och en halv bara, och det tog *över* ett år. Var det något sådant du menade? 🙂

Av de som står still i utvecklingen så tror jag de flesta

HEJA HEJA!! 😉

Spring som DU vill Jessie.
Ut och ha kul på DITT sätt.

(På det OUPPLYSTA 80-talet hade nog de flesta noll scheman och resultaten blev därefter = bättre än i dag. )

Vi är inte olika - vi är väldigt olika. (t+)

Anders, håller inte med om att man blir seg av crosstrainer! Det beror ju helt på vilket motstånd man kör på och i vilken trampfrekvens. Jag som har ett segdraget löparknä har kapat min snittlöparhastighet med 1 min/km och då har crosstrainer varit min hu