Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp Jessie bli snabbare!
You need to log in to create posts and topics.

Magnus: Jag försöker bara vara realistisk och i den approachen ingår att veta och vara ärlig med hur man själv fungerar och inte. Bara för att det har funkat för DIG (och givetvis många andra) att tävla sig snabbare betyder inte det att det måste vara rät

Jessie, jag presterar också mycket bättre på träning än på tävling. För mig beror det på att jag är mer avslappnad på träning och vågar köra totalmax.

Träningsschema med mycket varierande former av intervaller och som pulserar veckornas intensitet har varit till stor hjälp för mig.
Kanske finns något schema som skulle kunna passa i Mackans suveräna bibel?

I vilket fall ska det bli intressant att följa

Några tankar från mig. Alla är vi ju olika. Jag presterar mycket bättre på tävling än på träning – det går inte att jämföra. Men det är ju ointressant för dig eftersom du inte är sån, Jessie.

Men det jag tror är generellt är att man verkligen måste vilja

Att löpning, eller träning överlag, ska vara roligt är ganska mycket bull, och en ganska farlig inställning. Löpning är mycket, men det är väldigt sällan det är _roligt_.

Precis som Mackan påpekade är det kontinuitet som gäller först och främst, och då k

Jesper, Fast. Jag tror man mår bättre utav att intala sig själv att träning är det roligaste som finns. Träning ska inte alltid vara skönt, det ska vara otroligt jobbigt, det ska göra ont och allt detta är och SKA vara roligt. Man får helt enkelt inte til

Jag tycker att träning nästan alltid är roligt. Även passen i snöslask eller de som jag kör tills det flimrar framför ögonen.

Om det inte vore roligt att träna så skulle jag nöja mig med två lagom lätta pass per vecka enbart för hälsans skull. Samt lägga

Jag skulle knappast träna löpning om jag inte tyckte det var roligt. Då skulle jag hellre göra något jag tyckte var roligt.

Sen är ju inte varje enskilt pass en njutning direkt - men det är ju en helt annan sak.

Sedan är det ju en väldig skillnad om det måste vara roligt under tiden, hela tiden, eller om det räcker att det är roligt efteråt.

Körde ett tufft intervallpass idag och kan inte säga att jag skrattade medan jag höll på - men känslan när jag kom hem och

Nu har vi pratar väldigt mycket om mina svagheter och brister, så här kommer mina främsta styrkor:

Pannben och träningsmoral:
har jag bestämt mig för att genomföra ett pass, en tävling eller vad det nu är så gör jag det, hur lång tid det än tar och hur l