Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp Jessie bli snabbare!
You need to log in to create posts and topics.

Jesper: När jag körde intervaller senast maxade jag runt 3:30-tempo. Ska jag gå på snitthastighet på ett intervallpass då för att uppnå som du skriver "tempon ner mot eller kring din tänkta målfart"?

Det är snittet man pratar om när man anger tider, och maxfarten ska egentligen inte diffa något från snittet. Hur vet du att du kommer upp i 3.30 min/km?

Jesper: Min Garmin säger det? Vid sprintintervaller blir det ju rätt så tydliga kurvor så det är lätt att mäta vid den "snabbaste punkten" på varje intervall.

Vad Garminen säger ska man alltid ta med en nypa salt. Det fungerar hyfsat att låta den beräkna snitt över längre sträckor, men jag skulle aldrig lita på den gällande momentanhastighet.

Vidare behöver du inte köra någon träning öht som går snabbare än 5.

Okej, det var bara på ren inspiration jag körde lite sprintintervaller. Kul var också förresten, så det kaaanske händer igen faktiskt. Det ska ju trots allt vara roligt att träna OCKSÅ, inte bara ge det resultat man är ute efter. (H)

Pålitlig eller inte,

Ja, herregud, tycker du det är kul så kör på! Det jag menade var att du inte är i något behov av att köra sprintträning för att komma ner till 59 min på milen, men visst är det jävligt härligt att blåsa på.

Sprintträning är bra för min löpteknik. Det kanske även hjälper Jessie?

Roligt att behöva träna är det väl sällan, ofta känner man en oro inför träningen att man inte ska lyckas träna som man vill, klara det tempo man tänkt sig, efteråt känns det härligt om man fått ännu ett godkänt pass. Mitt mål är att kunna springa maratho

Synd att du inte tycker om att springa i grupp, för just det tycker jag gör löpträningen verkligt rolig!

Regelbunden löpträning 3 ggr i veckan tycker jag borde vara tillräckligt för att ta dig under timmen. Ett "kvalitetspass" (intervaller, fartlek, back

Jag vill sälla mig till dem som tycker det är roligt att träna! Jag skulle aldrig lyckas träna 3-4 ggr i veckan om det inte var kul. För mig är det slöseri med tid!

Jag tror att många som inte lyckas komma ned under timmen på milen inte tycker det är sko