Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHund i spåret
You need to log in to create posts and topics.

Sara - Ja åtta minipiggs i spåret kan nog inte annat än höja humöret! 😀

Jessica - Hehe, ja enligt uppgift skall ju grisar funka lika bra som sällskapsdjur som hundar, om inte bättre. Men jag kan tänka mig att en vildsvinsgalt som glatt rusar fram för att hälsa kan vara mer än milt skräckinjagande.

Jag blev som liten skit-unge jagad av en sugga så jag fick hoppa ut genom fönstret på grishuset. Antagligen hade jag väl retat den eller något..... Jag gillar dock grisar i vilket fall, de är för det mesta sympatiska. Vildsvin behöver jag dock, än så läng

Jag säger som Sir Winston Churchill :
"I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals."

🙂

😀 😀 😀

HAHA

Du som bor i norr kan nog vara lugn ett tag. Svinen kommer från söder.

PS Vildsvin DS

Sven: om du hade mött "mina" bilister hade du förstått resonemanget. Man får hoppa snabbt ibland....

Måste erkänna att jag aldrig kommer att kunna förstå varför folk föredrar att möta hund som är kopplad i - minst - 1,8 m koppel där ägaren håller i ena ä

Ava, är det så svårt att begripa att andra inte kan avgöra om du har kontroll eller inte? Precis som alla bilister som nästan kör ner i diket på motsatt sida när de passerar mig som cyklist, trots att jag cyklar spikrakt hela tiden. De vet ju inte om jag

Andreas: >Svinen kommer från söder ???
Jag tycker att de flyttar söderut. Hela Österlen, Kullabygden och Bjäre vimlar av dem.

1,8 m är/var standardlängd på "köpekoppel", rullkoppel är förstås längre, dock max 10 m. Finns förstås hemmagjorda varianter också, torde dock vara ovanligare.

Att man inte ser att jag har pli på en hund som springer precis vid min sida och vrider på huv