Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHund i spåret
You need to log in to create posts and topics.

Alltså, Ava, din attityd är jäkligt tråkig, måste jag säga. Det är DU som har hunden. Andra ska inte behöva lida för att du har en hund. Jämför det med rökning. Det är RÖKAREN som ska visa hänsyn och ta ansvar, inte allergikern eller den lungsjuke som int

Hundar SKA hållas kopplade om det är ute bland allmänt folk. Att man som hundägare inte fattar att man kanske inte vill ha ett orosmoment när man är ute tränar är väl självklart. Framförallt de idioter inte kopplar hunden i elljusspår som folk brukar moti

Jag är rätt säker på att tex. vartenda får/lamm som rivs ihjälp på Djurgården varje år rivs av hundar vars ägare resonerar precis som de flesta hundägare i den här tråden. "Jag har så bra pli på Devil, han kommer till mej på befallning" osv osv. Funkar ju

Fantomen har pli på Devil och han river inga får!

"Det är ingen hund, det är en varg" och så kliver han lugnt ombord på flygplanet...

Eller så resonerar de hundägarna som så att det kan vara ganska kul att se hur bra Devil är på att riva får/lamm.

Man gör det lätt för sig om man tror att det blir total harmoni bara för att alla hundar är kopplade. Folkilskna hundar med ägare som väger

Helt riktigt, Andreas, och därför bör det även vara lag på att den som för hunden måste vara större än hunden, med ett specifierat viktförhållande, till exempel. Kanske 3:1 eller så.

Det är ingen hund, det är en Bergsvarg. Enligt de Fantomen jag läste.

Så är det David!

Rasmus! Kan du inte berätta hur du har lärt dig det du kan om hundar! Du verkar så säker i det du skriver.